Torsten Hagen Jørgensen utnevnt til ny CFO og leder av Group Corporate Centre

Torsten Hagen Jørgensen, medlem av Group Executive management og leder av Group Operations and Other Lines of Business i Nordea, er utnevnt til ny CFO og leder av Group Corporate Centre.

Torsten Hagen Jørgensen kom til Nordea i 2005 etter en lang karriere i banksektoren. I Nordea har Hagen Jørgensen vært leder av Group Treasury og av Group Strategy.

Tidligere CFO, Fredrik Rystedt, slutter i Nordea.

- Fredrik har vært en dyktig og svært profesjonell CFO og har i betydelig grad bidratt til å lede Nordea gjennom den europeiske finanskrisen. Jeg ønsker ham lykke til videre, sier konsernsjef Christian Clausen.

Hans Jacobson, leder av Banking i Sverige, er utnevnt til fungerende landsjef i Sverige.

Endringene trer i kraft i dag.

For mer informasjon:
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, tlf. 40200210

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.