Nordea AB - det nye navnet til Nordic Baltic Holding

Nordea AB - det nye navnet til Nordic Baltic Holding På dagens ekstraordinære generalforsamling for aksjonærer i Nordic Baltic Holding (NBH) AB ble det bestemt at selskapet skal endre navn til Nordea AB, på engelsk Nordea Plc. Nordea blir dermed navnet på aksjen. Konsernets ticker blir NDA. - Nordea står for nordiske ideer og uttrykker konsernets vilje til å integrere og danne et virkelig nordisk og baltisk konsern som kan tilby de beste løsningene fra hvert marked til kunder i alle markedene i regionen, sier konsernets styreformann Vesa Vainio. Så snart navneendringen er registrert av svenske patentmyndigheter vil navnet Nordea offisielt bli tatt i bruk. Navnet og varemerket Nordea vil bli benyttet av konsernets selskaper og virksomheter. MeritaNordbanken og Unidanmark vil dermed hete henholdsvis Nordea Companies Finland (NCF) Oyj og Nordea Companies Denmark (NCD) A/S. Varemerket Nordea vil bli brukt av forretningsområdene Corporate and Institutional Banking, Asset Management og Regional Bank Baltic Countries and Poland. Av andre forretningsområder vil varemerket Nordea bli brukt sammen med nåværende varemerker som Unibank, Merita, Nordbanken og Tryg. Avgjørelser vedrørende Christiania Bank og Kreditkasse vil bli tatt når kjøpet av aksjene i CBK er avsluttet. Den ekstraordinære generalforsamlingen vedtok også andre endringer i selskapets vedtekter vedrørende målet for selskapets aktiviteter og vedrørende lokalisering av aksjonærmøter. Ytterligere informasjon: Lars Thalén, Head of Group Identity and Communications, +46 709 200 665 Torben Laustsen, Group Identity and Communications, +45 40 54 48 22 Lauri Peltola, Group Identity and Communications, +358 50 32 41 445 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/30/20001130BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/30/20001130BIT00340/bit0002.pdf