Informasjonsmøter i forbindelse med pågående fortrinnsrettsemisjon

Stavanger, 19. august kl. 12.00

Oslo, 26. august kl. 11.30

I forbindelse med den pågående fortrinnsrettsemisjonen i Nordic Mining ønsker selskapet og tilretteleggeren for emisjonen, Swedbank First Securities, å invitere til følgende lunsjpresentasjoner:

Stavanger:   Mandag 19. august kl. 12.00 hos Swedbank First Securities, Haakon VII’s gate 7 i Stavanger.

Oslo:             Mandag 26. august kl. 11.30 hos Swedbank First Securities, Filipstad Brygge 1, 8.etg i Oslo.

Vennligst registrer deltakelse til arrangementene pr. epost til first.lunsj@swedbank.no.

Administrerende direktør Ivar S. Fossum og finansdirektør Lars K. Grøndahl vil presentere Nordic Mining og besvare spørsmål i forbindelse med den pågående fortrinnsrettsemisjonen.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt finansdirektør Lars K. Grøndahl, telefon 901 60 941.

Oslo, 16. august 2013

Nordic Mining ASA (
www.nordicmining.com)

Nordic Mining ASA ("Nordic Mining" eller "Selskapet") er et ressursselskap med fokus på høyverdige metall- og mineraler nasjonalt og internasjonalt. Selskapets prosjektportefølje holder høy internasjonal klasse og har et betydelig økonomisk potensial. Hoveddelen av Selskapets virksomhet er i Norden.

Gjennom datterselskapet Nordic Rutile AS driver Nordic Mining omfattende prosjektutvikling i Engebøfjellet i Sogn og Fjordane, der Selskapet har rettigheter til en betydelig eklogittforekomst med rutil og granat. Nordic Mining har rettigheter til undersøkelse og drift på en forekomst med høyren kvarts i Kvinnherad kommune i Hordaland, og utvikler denne gjennom datterselskapet Nordic Quartz AS. Gjennom det deleide selskapet Keliber Oy i Finland planlegger Nordic Mining utvinning av litiumholdige mineraler og produksjon av litiumkarbonat. Nordic Mining har undersøkelsesrettigheter i Seilandregionen i Troms og Finnmark der Selskapet i 2012 har påvist et prospektivt område med sulfidmineralisering. Gjennom datterselskapet Nordic Ocean Resources AS undersøker Nordic Mining muligheter i tilknytning til undersjøiske mineralforekomster.