Ny daglig leder i Gudvangen Stein AS

Olav Auro er ansatt som daglig leder i Gudvangen Stein AS, et datterselskap av Nordic Mining. Auro kommer fra stillingen som forsknings- og utviklingssjef i Daletec AS og har teknisk fagbakgrunn. Auro har lang erfaring med produktutvikling og industrisalg fra selskaper som Dale A/S og Ciba Special Chemicals, Norge. Auro tiltrer stillingen som daglig leder i Gudvangen Stein i august.

Gudvangen Stein produserer industrimineralet anortositt fra egen gruve med betydelig ressursgrunnlag i Gudvangen i Aurland kommune. Anortositt brukes i dag bl.a. som råmateriale for mineralbasert isolasjonsmateriale (steinull) og som tilslag til asfalt for å gjøre veibanen lysere, samt for ulike dekorasjonsformål.

Nordic Mining ser stort potensiale i videreutvikling av virksomheten i Gudvangen Stein gjennom økt satsing på produktutvikling og markedsføring av anortositt fra Gudvangen. Olav Auro vil tilføre viktig kompetanse og erfaring til dette arbeidet.

For nærmere informasjon vennligst kontakt fungerende daglig leder i Gudvangen Stein AS, Ottar Nakken, på telefon 928 91 780.

Oslo, 16. mai 2008