Betalutin™ klassifisert som legemiddel mot sjeldne sykdommer (Orphan-drug Designation) i USA

Nordic Nanovector er glad for å kunngjøre at selskapets ledende produktkandidat Betalutin™ har blitt tildelt «orphan-drug designation» for behandling av follikulært lymfom i USA av FDAs Office of Orphan Products Development.

Klassifiseringen av Betalutin™ som legemiddel mot sjeldne sykdommer vil gi selskapet flere fordeler, inkludert en reduksjon av kostnader knyttet til det kliniske utviklingsprogrammet, samt sju års kommersiell eksklusivitet når produktet kommer på markedet.

Jan A. Alfheim, CEO i Nordic Nanovector uttalte: "Med denne klassifiseringen av Betalutin™ i USA har selskapet nådd en ny viktig milepæl i utviklingen og kommersialiseringen av en potensiell viktig og ny behandlingsform av pasienter med follikulært lymfom, en vesentlig undergruppe av non-Hodgkin lymfom".