Nordlo i Sarpsborg rekrutterer Thomas Rossfjord: ”Imponerende bakgrunn som styrker Nordlo”

Nordlo rekrutterer Thomas Rossfjord fra Sarpsborg som ny daglig leder for det regionale kontoret. Thomas har bakgrunn fra blant annet den norske IT-aktøren Braathe, og erfaring med å sette opp vekststrategier og drive endring, noe som passer bra inn i Nordlo sin ambisiøse ekspansjonsstrategi for det norske markedet.

– Min erfaring med å hjelpe bedrifter å vokse, og implementere profesjonelle arbeidsmetoder og struktur, vil være til stor nytte. Det er et naturlig steg i karrieren og en spennende utfordring, sier Thomas Rossfjord, ny daglig leder ved kontoret i Sarpsborg.

Thomas Rossfjord, ny daglig leder ved kontoret i Sarpsborg.

Thomas Rossfjord har en allsidig bakgrunn innen IT-bransjen og har jobbet som både utvikler og konsulent. Hos den norske IT-aktøren Braathe jobbet han i 14 år, blant annet som COO, og hjalp selskapet med å mangedoble omsetningen. Senest kommer Thomas fra rollen som COO i Logiq.

– Nordlo sitt konsept med å kombinere lokal forankring med konsernets stordriftsfordeler er ganske så unikt på markedet, og var noe av det som tiltrakk meg.

Nordlo-konseptet er godt mottatt i det norske markedet. Siden 2019 har Nordlo i Norge vokst fra 40-300 millioner NOK i omsetning. Bjørn André Lerøen er forretningsområde ansvarlig for Nordlo Norge, og ser på Thomas sin bakgrunn og erfaring som en nøkkel for fortsatt vekst.

– Vi har en tydelig strategi om å vokse organisk, samt gjennom oppkjøp av nye selskaper. Målsetningen er at vi innen 12 måneder når en omsetning på 500 millioner, vi merker at i tider når kundene har utfordringer forblir vi proaktive og tiltrekker oss nye medarbeidere og kunder, også fra konkurrenter

– Thomas er en ”match made in heaven” for Nordlo, som med en imponerende bakgrunn og herlig personlighet styrker hele organisasjonen, sier Bjørn André Lerøen.

Tydelig SMB fokus og lokale aktører

Thomas er født og oppvokst i Sarpsborg, og ser gode muligheter for selskapet å fortsette å vokse. Geografisk spredning med regionale kontorer er en viktig del av Nordlo sin forretningsstrategi.

– I Norge er det mye ’lokalpatriotisme’ når det kommer til valg av IT- leverandør, man velger gjerne en lokal aktør. Her er Nordlo sitt konsept en perfekt forutsetning for å ta markedsandeler, sier Thomas Rossfjord

Nordlo i Norge retter seg først og fremst mot små og mellomstore bedrifter som har behov for å digitalisere arbeidsprosesser, med et mål om å effektivisere prosesser og redusere kostnader. Nordlo vil være en proaktiv partner som skaper IT løsninger som varer over lengre tid.

– Samme som i Sverige har norske bedrifter mye fokus på IT sikkerhet og digitalisering

Strategisk datasenter i Sarpsborg

Gjennom tidligere oppkjøp har Nordlo kjøpt opp flere datasentre, hvor Nordlo leverer private, offentlige og hybride skytjenester. Sarpsborg kontoret vil, sammen med Thomas Rossfjord, ha ansvaret for Nordlo sine strategiske datasenter i Norge, der alle datasentrene er samlet i ett.

– IT drift er ett av de områdene som Nordlo satser mye på, og det er et veldig spennende område, sier Thomas Rossfjord, ny daglig leder v/Nordlo i Sarpsporg

Vil du vite mer – kontakt:

Bjørn André Lerøen, forretningsområde ansvarlig Nordlo Norge, +47 90 52 98 45, bjorn.leroen@nordlo.com

Thomas Rossfjord, daglig leder v/Nordlo i Sarpsborg, +47 48 07 28 67, thomas.rossfjord@nordlo.com

Nordlo tilbyr IT- og digitaliseringstjenester for bedrifter og offentlig sektor i Norden, på regionalt, nasjonalt og internasjonalt nivå. Med strategisk rådgivning, et nært samarbeid og ansvarlige valg av innovativ teknologi hjelper Nordlo kundene med å drive digitaliseringen fremover. Nordlo har cirka 850 ansatte på 46 steder i Sverige og Norge, med en omsetning i 2022 på totalt 1,9 milliarder SEK https://nordlo.com/

Tags:

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Min erfaring med å hjelpe bedrifter å vokse, og implementere profesjonelle arbeidsmetoder og struktur, vil være til stor nytte. Det er et naturlig steg i karrieren og en spennende utfordring.
Thomas Rossfjord, ny daglig leder ved kontoret i Sarpsborg.