Nordlo kjøper Appex Operations AS i Haugesund

Nordlo, Nordens IT- og digitaliseringspartner, kjøper det norske IT-selskapet Appex Operations AS i Haugesund. For Nordlo er dette det tredje oppkjøpet i Norge og viderefører etableringen av en sterk utfordrer innen IT og digitalisering også i Norge.

- Vi startet Nordlos virksomhet i Vennesla i Sør-Norge gjennom anskaffelse av IT-total. I januar i år kjøpte vi Lerøen Datapartner i Bergen og nå Appex Operations, et selskap i Haugesund, midt mellom Vennesla og Bergen langs vestkysten. Appex Operations fokuserer på SMB-markedet og langsiktige kundeforhold, noe som oppnås gjennom lokal tilstedeværelse, høyt servicenivå og effektiv IT-drift, som er helt i tråd med Nordlos modell. Jeg ønsker kjøpet av Appex Operation velkommen, da det vil styrke vår posisjon i Norge ytterligere, sier Fredrik Almén, administrerende direktør i Nordlo.

Fredrik Almén, koncernchef Nordlo, Tore Solberg, vd Appex Operations.

Appex Operations omsetter for 30 millioner og har 13 ansatte. Selskapet ble grunnlagt i 2011 og tilbyr IT-drift og digitaliseringsløsninger til små og mellomstore selskaper i Norge. Gjennom Nordlos oppkjøp vil kundene nå få tilgang til Nordlos samlede utvalg av tjenester og eksperter i Norden. Med oppkjøpet vil Nordlo Group øke til 665 ansatte og 38 lokasjoner i Sverige og Norge.

- Våre forretningsområder og produkter passer veldig godt inn i Nordlos tilbud, og våre styrker samsvarer godt med hverandre, det vil komme både eksisterende og nye IT-driftskunder til gode. Ved å være en del av Nordlo Group får vi også tilgang til bedre leverandøravtaler, en dypere og bredere kompetansebank og flere ressurser. I tillegg involverer Nordlos styringsmodell lokal drift og beslutninger, noe vi i Appex Operations setter stor pris på, da det vil sikre vår fremtidige regionale utvidelse, sier Tore Solberg, leder i Appex Operations.

I forbindelse med overtakelsen vil Appex Operations bytte navn til Nordlo og Tore Solberg blir daglig leder i Nordlo Haugesund AS.

Om Appex Operations:
Appex Operations tilbyr IT-drift og digitaliseringsløsninger til små og mellomstore selskaper i  hele Norge. Selskapet, som ble grunnlagt i 2011, har i dag 13 ansatte og omsetter for cirka 30 millioner kroner. Appex Operations kundeløfter; lidenskap, kompetanse og kundeservice skiller selskapet fra konkurrentene. De ansattes lidenskap gjennomsyrer alt kundearbeid, deres lange erfaring innen IT gir god forretningsforståelse og service som overgår kundens forventninger.

For mer informasjon, kontakt
Fredrik Almén, konsernsjef Nordlo, +46 70 333 15 59, fredrik.almen@nordlo.com
Tore Solberg, daglig leder Appex Operations+47 982 17 645, tore.solberg@appex.no

Nordlo, Nordens IT- og digitaliseringspartner, ble dannet i 2018 gjennom en fusjon av Zetup, Office IT-Partner, Dicom og norsk IT-total. Siden den gang har Nordlo anskaffet fire selskaper til; Netcomp, Insignis IT, Lerøen Datapartner og Appex Operations samt etablert virksomhet i Helsingborg. Med fokus på rådgivning og lokal forankring vil den nye gruppen være en sterk nordisk utfordrer innen skytjenester, infrastruktur, outsourcing og digitalisering for både nasjonale og internasjonale bedrifter. Nordlo har i dag 665 ansatte på 38 lokasjoner i Sverige og Norge, samt en årlig omsetning på 1,3 milliarder.

Tags:

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Våre forretningsområder og produkter passer veldig godt inn i Nordlos tilbud, og våre styrker samsvarer godt med hverandre, det vil komme både eksisterende og nye IT-driftskunder til gode. Ved å være en del av Nordlo Group får vi også tilgang til bedre leverandøravtaler, en dypere og bredere kompetansebank og flere ressurser. I tillegg involverer Nordlos styringsmodell lokal drift og beslutninger, noe vi i Appex Operations setter stor pris på, da det vil sikre vår fremtidige regionale utvidelse.
Tore Solberg, daglig leder Appex Operation