Nordlo Sarpsborg inngår et av sine største samarbeid hittil – blir helhetsleverandør til Skolt Konsernet

Nært samarbeid og lokal tilknytning var avgjørende da Skolt Konsernet valgte Nordlo Sarpsborg som selskapets nye helhetsleverandør av IT. Avtalen som ble signert i mai 2024 innebærer leveranse av blant annet drift og sikkerhet til Skolt Konsernets 330 medarbeidere, fordelt ut over syv lokasjoner i Norge.

Skolt Konsernet er et stort og spennende selskap med et ønske om å utvikle seg. Vi ser frem til et nært og fremtidsrettet partnerskap, sier John Arne Vonskar, kundeansvarlig hos Nordlo.

John Arne Vonskar, kundeansvarlig hos Nordlo og Sigbjørn Rød hos Park og Anlegg.

Skolt Holding AS er et familieeid selskap med forretningsområder innen Pukk og masser, Eiendom og Entreprenør. Konsernet har sitt hovedkontor i Vålerveien 381 i Moss. Selskapet er samlokalisert med Moss Pukkverk og Skolt Eiendom. Fra å være lokalisert i Mosse-regionen, har Skolt Konsernet gjennom årenes løp utvidet nedslagsfeltet til også å omfatte resten av Østfold samt deler av Akershus.

I Skolt Konsernet er Park og Anlegg et markedsledende entreprenørselskap med virksomhet på Østlandet, og med et bredt tjenestetilbud innen blant annet bygg, vei-anlegg, VA, fjernvarme og grøntområder.

Skolt Konsernet var ute etter en nær partner, gjerne med lokal tilknytning og spesialistkompetanse innen cybersikkerhet, som kunne ta over driften av IT-miljøet og styrke sikkerheten i virksomheten. Det var også interesse for hvordan AI kunne inkluderes i verktøykassen. Seks leverandører ble invitert inn til å presentere sine forslag og til slutt så falt valget på Nordlo.

– For oss var særlig IT-sikkerhet og KI av stor vekt og vi verdsatte også en IT-partner med lokal tilknytning. I våre møter med Nordlo opplever vi at vi treffer hverandre på en god måte og at det er gjensidig forståelse, så vi føler oss sikre på at dette blir en god reise for begge, sier Sigbjørn Rød hos Park og Anlegg.

Nordlo tar over driften av Skolt Konsernet sin IT slik løsningen er i dag, men kommer også til å ha en viktig rådgivningsrolle for utviklingen fremover. Samarbeidet innledes med en to-delt oppstartsfase. I den innledende fasen så tar Nordlo over drift og support av kundens Azure-miljø, i steg to handler det om å ta over klientadministrasjon. Deretter er samarbeidet i gang og Nordlo kommer løpende til å levere drift, overvåking, lisenshåndtering, backup samt sikkerhet og- administrasjon av endepunkt. Nordlo kommer også til å fungere som Skolt Konsernet sin servicedesk med SPOC-ansvar.

– Nærhet og bedrifts innsikt er den røde tråden som gjennomsyrer alt vi gjør hos Nordlo. På den måten kan vi levere løsninger som virkelig passer – og det var akkurat det Skolt Konsernet var ute etter. Vi begynner med å få i gang samarbeidet og ser at alt fungerer som det skal. Skolt Konsernet er en av våre større kunder og det digitale utviklingspotensialet, og utviklingsviljen, er enorm, sier John Arne Vonskar.

Ønsker du å få mer informasjon:
John Arne Vonskar, kundeansvarlig Nordlo, +47 97 07 20 55, john.vonskar@nordlo.com

Nordlo er en av Nordens ledende aktører innen sky og infrastruktur. Selskapet tilbyr skalerbare driftsløsninger, administrerer tjenester og full outsourcing av IT- og digitaliseringstjenester til bedrifter og offentlige virksomheter. Gjennom nært samarbeid og ansvarsfulle valg av innovativ teknologi hjelper Nordlo kundene med å styrke sin konkurransekraft og drive digitaliseringen fremover. Nordlo omsetter for 2,1 milliarder SEK, har ca 900 ansatte fordelt på ulike lokasjoner over hele Sverige og i store deler av Norge. nordlo.com/no

Tags:

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Skolt Konsernet er et stort og spennende selskap med et ønske om å utvikle seg. Vi ser frem til et nært og fremtidsrettet partnerskap.
John Arne Vonskar, kundeansvarlig hos Nordlo.