Norsk private equity-aktør bak ny nordisk IT-gigant – kjøper IT-selskap i Bergen

Nordlo, Nordens nye IT- og digitaliseringspartner, er et selskap med 650 ansatte, en desentralisert forretningsmodell og store ambisjoner. Nå tar selskapet et skritt inn i det norske markedet via oppkjøpet av Lerøen Datapartner i Bergen, og dette blir starten på en ekspansjon i Norge. Bak Nordlo står FSN Capital ledet av grunnlegger Frode Strand-Nielsen.

– Nordlo har vokst til en stor og viktig aktør på rekordtid, og nå er vi glade for å også komme i gang med den norske ekspansjonen, gjennom oppkjøpet av spesialistene i Lerøen Datapartner. Nordlo har store ambisjoner, så det er bare å merke seg Nordlo-navnet, sier Frode Strand-Nielsen.

Nordlo har virksomhet på 36 lokasjoner og 650 ansatte i Sverige. I Norge var oppkjøpet av IT Total i Vennesla i 2019 en smugstart på den norske ekspansjonen. Målet er at Nordlo i Norge skal bli like stort om den svenske virksomheten. Bergens sterke næringsliv kombinert med Lerøen Datapartners langsiktige kunderelasjoner gjør oppkjøpet i Bergen til startskuddet for en ekspansjon der Bergen blir et viktig brohode inn i det norske IT-markedet.

Nordlo har en desentralisert forretningsmodell, og kombinasjonen av sterke lokale kunderelasjoner og teknisk støtte fra hele Nordlo-konsernets spesialister gjør at selskapet har en god posisjon der hvor Nordlo har kontorer. I 2019 plasserte Nordlo seg for åttende år på rad i tet på analysebyrået Radars kundefornøydhetsindeks.

– Med vår lokale tilstedeværelse skaper vi lokalt etterspurte tjenester innen IT og digitalisering. Vi kan skape høykvalitets tjenester til en lavere kostnad enn hva kundene kan få til selv, sier konsernsjef i Nordlo, Fredrik Almén.

Om Lerøen Datapartner:
Lerøen Datapartner (LDP) er totalleverandør av IT-løsninger til SMB-markedet i Hordaland/Vestlandet i Norge. Kjernen i selskapets tjenestekonsept er datasenterskytjenester, IT drift og konsulenttjenesterSelskapet, som har 13 ansatte og omsatte for cirka 30 millioner NOK i 2019, har levert stabil og svært god lønnsomhet gjennom en årrekkeVisjonen er å tilby kundene en problemfri IT-hverdag med hjelp av kjerneverdiene kompetansefleksibilitet, kvalitet og service. Målet er å være en trygg, solid og langsiktig samarbeidspartner for kunder, ansatte og leverandører. ldp.no

For mer informasjon, kontakt
Fredrik Almén, administrerende direktør Nordlo, +46 70-333 15 59, fredrik.almen@nordlo.com

Nordlo, Nordens nye IT- og digitaliseringspartner, ble dannet i 2018 gjennom sammenslåingen av de svenske selskapene Zetup, Office IT-Partner, Dicom og norske IT total. Siden da har Nordlo kjøpt to selskaper til – Netcomp, i august 2019, og Insignis IT, i januar 2020. Med fokus på rådgivning og lokal forankring vil det nye konsernet bli en sterk nordisk utfordrer innen skytjenester, infrastruktur og digitalisering for både nasjonale og internasjonale virksomheter. Nordlo har i dag 650 ansatte på 37 lokasjoner i Sverige og Norge, og en årlig omsetning på 1,3 milliarder SEK. https://nordlo.com/

Tags:

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Nordlo har vokst til en stor og viktig aktør på rekordtid, og nå er vi glade for å også komme i gang med den norske ekspansjonen, gjennom oppkjøpet av spesialistene i Lerøen Datapartner. Nordlo har store ambisjoner, så det er bare å merke seg Nordlo-navnet.
Frode Strand-Nielsen, grunnlegger FSN Capital