108.000 transaksjoner via Internettmeglerne i oktober.

108.000 transaksjoner via Internettmeglerne i oktober. Handelen hos de fire aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds, Stocknet og Skandiabanken, endte på 108.074 transaksjoner i oktober. Internettmeglerne stod for 21,44% av antall transaksjoner på Oslo Børs, mot 23,18% i september måned. Internettmeglernes handelsvolum endte på 4,92 mrd. i oktober. Se vedlagte tabeller for ytterligere informasjon om markedsandeler. - I oktober måned synker antallet transaksjoner sammenlignet med september, men er fortsatt svært høyt sammenlignet med andre måneder i 2003. Nordnet har likevel sin beste måned noensinne i oktober, sier Salgs- og Markedssjef Lars Thorstensen i Nordnet Norge. Flest transaksjoner i Pan Fish og PGS Pan Fish (PAN) er mest omsatt av enkeltaksjene, med 8032 transaksjoner. De fem mest populære aksjene i oktober blant privatinvestorer var Pan Fish, PGS, Ementor, Tomra og Nera. Pan Fish har flere transaksjoner enn hva som ville vært tilfelle dersom ikke en uheldig tastefeil hadde økt omsetningen på den siste handelsdagen i oktober. Tomra (TOM) har høyest volum av aksjene som er omsatt via Internettmeglerne. Se vedlagte tabeller for oversikt over de 10 mest populære aksjene omsatt via Internett i oktober. Kilde: Nordnet, Oslo Børs. For mer informasjon og ytterligere tallmateriale, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge, Telefon: 23209094 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no Nordnet Securities Bank AB er datterselskap til Nordnet AB (publ), notert på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internettmegler. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu). ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00940/wkr0001.doc The full release http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00940/wkr0002.pdf The full release