183.241 transaksjoner via Internettmeglerne

Pressemelding 2. mars 2004 183.241 transaksjoner via Internettmeglerne i februar. Handelen hos de fire aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds, Stocknet og Skandiabanken, endte på 183.241 transaksjoner i februar. Internettmeglerne stod for 26,83% av antall transaksjoner på Oslo Børs, mot 25,02% i januar måned. Internettmeglernes handelsvolum endte på 10,5 mrd. i februar, tilsvarende en andel på 7,05%. Se vedlagte tabeller for ytterligere informasjon om markedsandeler. - Internettmeglerne fortsetter å ta markedsandeler fra de tradisjonelle aktørene og bankene, sier Salgs- og Markedssjef Lars Thorstensen i Nordnet Norge. - En markedsandel på 26,83% for Internettmeglerne er den høyeste noen sinne, sier Lars Thorstensen videre. Jinhui Shipping mest populær Jinhui Shipping er mest omsatt av enkeltaksjene, med 13.984 transaksjoner. De fem mest populære aksjene i februar blant privatinvestorer var Jinhui, CanArgo, Ementor, FAST og Fjord Seafood. Jinhui har også høyest volum av aksjene som er omsatt via Internettmeglerne. Se vedlagte tabeller for oversikt over de 10 mest populære aksjene omsatt via Internett i februar. Kilde: Nordnet, Oslo Børs. For mer informasjon og ytterligere tallmateriale, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge, Telefon: 23209094 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no Nordnet Securities Bank AB er datterselskap til Nordnet AB (publ), notert på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internettmegler. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu). ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/02/20040302BIT00070/wkr0001.doc The full release http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/02/20040302BIT00070/wkr0002.pdf The full release