99.567 transaksjoner via Internettmeglerne i desember.

99.567 transaksjoner via Internettmeglerne i desember. Handelen hos de fire aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds, Stocknet og Skandiabanken, endte på 99.567 transaksjoner i desember, mot 95.269 transaksjoner i november. Internettmeglerne stod for 22,84% av antall transaksjoner på Oslo Børs, mot 22,11% i november måned. Internettmeglernes handelsvolum endte på 4,61 mrd. i desember, tilsvarende en andel på 4,65%. Se vedlagte tabeller for ytterligere informasjon om markedsandeler. - Desember ble en bra måned for Internettmeglerne, og både antall transaksjoner og volum øker fra november, sier Salgs- og Markedssjef Lars Thorstensen i Nordnet Norge. - Sammenlignet med desember 2002 ser vi en økning på 38,8%, fortsetter Lars Thorstensen. Opticom tilbake på topp Opticom er mest omsatt av enkeltaksjene, med 9934 transaksjoner. De fem mest populære aksjene i desember blant privatinvestorer var Opticom, Ementor, Jinhui Shipping, CanArgo og Fjord Seafood. Opticom har også høyest volum av aksjene som er omsatt via Internettmeglerne. Se vedlagte tabeller for oversikt over de 10 mest populære aksjene omsatt via Internett i desember. Kilde: Nordnet, Oslo Børs. For mer informasjon og ytterligere tallmateriale, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge, Telefon: 23209094 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no Nordnet Securities Bank AB er datterselskap til Nordnet AB (publ), notert på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internettmegler. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu). [REMOVED GRAPGHIC] ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/06/20040106BIT00020/wkr0001.doc The full pressrelease http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/06/20040106BIT00020/wkr0002.pdf The full pressrelease