Han er Nordnets nye Spar- og Investeringsøkonom

Nettbanken Nordnet lanserer i dag 41 år gamle Karl Oscar Strøm som sin nye Spare- og Investeringsøkonom. Den nye talspersonens fremste arbeidsoppgaver vil være å spre kunnskap, samt representere og fremme private interesser i aktuelle spare- og investeringsspørsmål.

- Karl Oscar er som skapt for denne rollen! Han har enorm kunnskap og genuin interesse for faget sparing og investeringer. Jeg er helt sikker på at han kommer til å tilføre våre kunder og vår organisasjon mye, sier daglig leder i Nordnet Bank Anders Skar.

Nordnet tilbyr aksje- og fondshandel på internett, og ifølge Nordnet-sjefen er den nye rollen et viktig komplement til deres gjør-det-selv løsning.

- Vi tror på å tilby valgmuligheter, de beste finansielle produktene, lave priser, verktøy og informasjon til våre kunder. Kunnskap er en viktig nøkkel for suksess, enten man sparer langsiktig til pensjon, har en egen aksjeportefølje eller forsøker å tjene på kortsiktige svingninger på børsen. Karl Oscar skal via møter med kunder, på seminarer, i media, via partnere og ikke minst i sosiale medier, dele av sine erfaringer og bidra til at private sparere og investorer får mer kunnskap og tar mer bevisste valg når de plasserer pengene sine, sier Skar videre.

Karl Oscar Strøm har over 15 års erfaring fra børs, aksjer og finansielle markeder. Hans erfaringen strekker seg fra netthandel i E*Trade, fond og investeringsrådgivning i Delphi, aksjehandel og megling fra Terra, Handelsbanken og Fondsfinans, og han har også vært profesjonell trader i flere år.

- Det blir gøy å ta fatt på utfordringene i Nordnet og jeg har stor respekt for oppgaven. I dag har små og store sparere og investorer billig og enkel tilgang til et meget bredt utvalg av investeringsmuligheter, informasjon og handelsverktøy. Dette gir store muligheter, men øker også viktigheten av å være bevisst og ta riktige valg. Jeg ser på meg selv som en guide for kundene innenfor dette området, og mener selv at jeg med min bakgrunn har gode forutsetninger for å hjelpe både sparere, investorer og tradere, sier Karl Oscar Strøm.

Hans beste råd til alle som skal plassere penger er allikevel det samme. Nemlig at du må ta bevisste valg, søke kunnskap, holde kostnadene lave, og aldri investere eller plassere penger i noe du ikke forstår.

- Og dersom du vil at pengene dine skal vokse, ja da bør de finne veien til aksjemarkedet, legger han til.

Vedlegg Mini-CV

Karl Oscar Strøm: Født 1972 – Oppvokst på Hadeland. Gift, 3 barn.
Utdannelse: Siviløkonom fra BI, Autorisert Fondsmegler
Bakgrunn: Investeringsrådgiver i Delphi Investor Service. Meglersjef og Leder for Forretningsutvikling i E*Trade Norge. Aksjemegler for private og institusjonelle kunder i Terra, Handelsbanken og Fondsfinans. Trader på profesjonelt nivå i to år, og har det siste året jobbet med utvikling av automatiserte forvaltningsstrategier. LinkedIn

For mer informasjon, kontakt:

Anders Skar: 959 222 77 |anders.skar@nordnet.no | Twitter: AndersNordnet

Karl Oscar Strøm: 922 19 068 | karl.oscar.strom@nordnet.no | Twitter: KarlNordnet

www.nordnetbloggen.no

Nordnet is a Nordic online bank with about 470,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We provide services that simplifies savings and loans. With a modern and smart approach, we focus on active savers. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Tags: