• Nordnet/

Internettmeglerene stod for over 125.000 transaksjoner i september måned på Oslo Børs. Handelen hos de fire aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds, Stocknet og Skandiabanken, endte på 125.850 transaksjoner i september, mot 100.050 i august. Internettmeglerene stod for 23,18% av antall transaksjoner på Oslo Børs, en økning fra 22,96% i august måned. Internettmeglerenes handelsvolum endte på 5,64 mrd. mot 4,55 mrd. i august. Se vedlagte tabeller for ytterligere informasjon om markedsandeler. - I september ble det gjennomført over 125.000 transaksjoner via Internettmeglerene, og dette er omtrent en tredobling sammenlignet med september 2002, sier Salgs- og Markedssjef Lars Thorstensen i Nordnet Norge. Flest transaksjoner i Tomra Tomra (TOM) er mest omsatt av enkeltaksjene, med omtrent 8300 transaksjoner. De fem mest populære aksjene i september blant privatinvestorer var Tomra, Fjord Seafood, Pan Fish, Opticom og Ementor. Se vedlagte tabeller for oversikt over de 10 mest populære aksjene omsatt via Internett i september. Kilde: Nordnet, Oslo Børs. For mer informasjon og ytterligere tallmateriale, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge, Telefon: 23209094 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no Nordnet Norge er filial av Nordnet Securities Bank AB, datterselskap til Nordnet AB (publ), notert på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internettmegler. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu). Vedlegg 1: Markedsandeler for Internettmeglerene Kilde: Oslo Børs offisielle meglerstatistikk. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031001BIT01050/wkr0001.doc The full release http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031001BIT01050/wkr0002.pdf The full release