• Nordnet/

Internettmeglerene stod for over 20% av antall transaksjoner i juli måned på Oslo Børs. Handelen hos de fire aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds, Stocknet og Skandiabanken, endte på 70.971 transaksjoner i juli, mot 77.880 i juni. Internettmeglerene stod for 20,86% av antall transaksjoner på Oslo Børs i juli måned, en økning fra 19,32% i juni måned. Sammenlignet med juli måned 2002, er økningen hele 5,38%-poeng fra 15,48%. Internettmeglerenes handelsvolum endte på 3,12 mrd. mot 3,38 mrd. i juni. Se vedlagte tabeller for ytterligere informasjon om markedsandeler. - Juli er en svært god måned for Internettmeglerene, og det er svært positivt at en stadig høyere andel av transaksjonene gjennomføres over Internett, sier Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef i Nordnet Norge. Flest transaksjoner i Tandberg Television. Tandberg Television (TAT) er mest omsatt av enkeltaksjene, med omtrent 5200 transaksjoner. De fem mest populære aksjene i juli blant privatinvestorer var TAT, Nera, Ementor, Tomra og Fast. Se vedlagte tabeller for oversikt over de 10 mest populære aksjene omsatt via Internett i juli. Kilder: Nordnet, Oslo Børs. For mer informasjon og ytterligere tallmateriale, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge, Telefon: 23209094 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no Nordnet Norge er filial av Nordnet Securities Bank AB, datterselskap til Nordnet AB (publ), notert på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internettmegler. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu). ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00300/wkr0001.doc The full report http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00300/wkr0002.pdf The full report