Kraftig økning i antall transaksjoner via Internettmeglerne

Kraftig økning i antall transaksjoner via Internettmeglerne Handelen hos de fire aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds, Stocknet og Skandiabanken, endte på 114.214 transaksjoner i september. Tilsvarende tall var 81.359 i august. Dette tilsvarer en økning på 40,4%. Internettmeglerne stod for 20,55% av antall transaksjoner på Oslo Børs i september måned. Internettmeglernes handelsvolum endte på 7,72 mrd. i september, mot 5,10 mrd. i august. Se vedlagte tabeller for ytterligere informasjon om markedsandeler. Nordnet er størst av samtlige Internettmeglere i september målt både etter antall transaksjoner og omsatt volum. - Oppgangen på Oslo Børs har bidratt til en kraftig økning i aktiviteten blant privatpersoner som handler via internett, sier Salgs- og Markedssjef Lars Thorstensen i Nordnet Norge. Tomra mest populær i september Tomra er mest omsatt av enkeltaksjene, med 9.351 transaksjoner. De fem mest populære aksjene i september blant privatinvestorer var Tomra, Global Geo Services, Frontline, Jinhui og Ementor. Frontline har størst volum av aksjene som er omsatt via Internettmeglerne. Se vedlagte tabeller for oversikt over de 10 mest populære aksjene omsatt via Internett i september. Kilde: Nordnet, Oslo Børs. For mer informasjon og ytterligere tallmateriale, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge, Telefon: 22660041 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no Nordnet Securities Bank AB er datterselskap til Nordnet AB (publ), notert på Stockholmsbørsen. Nordnet er Nordens største Internettmegler. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu). ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/01/20041001BIT00210/wkr0001.pdf Press relaease with attachment