Lars-Åke Norling ny administrerende direktør i Nordnet

Lars-Åke Norling er utnevnt som ny administrerende direktør i Nordnet. Lars-Åke har tidligere blant annet har vært administrerende direktør i Telenor i Sverige og er for tiden ansvarlig for investeringer i TMT-sektoren i Kinnevik.

Lars-Åke starter i Nordnet 1. september. I mellomtiden forblir Anders Danielsson i sin nåværende rolle som fungerende konsernsjef.

- Lars-Åke er den rette personen til å lede arbeidet med å bygge fremtidens bank. Han har bred erfaring i forbrukermarkedet, er resultatorientert og har solid kunnskap om digital transformasjon, sier Tom Dinkelspiel, styreleder i Nordnet.

- Jeg brenner for å forbedre folks liv ved hjelp av teknologi. Nordnet er en av finansbransjens virkelige pionerer som lenge har utfordret strukturer og etablerte sannheter, og demokratisert sparing og investering gjennom innovasjon, lave priser og smarte tekniske løsninger, sier Lars-Åke Norling.

Lars-Åke Norling har mer enn 20 års erfaring fra selskaper innenfor teknologi, media og telekom (TMT). Han er for tiden ansvarlig for investeringer i TMT-sektoren i Kinnevik. Norling har tidligere vært administrerende direktør i Total Access Communications Thailand, administrerende direktør i Digi Telekommunikasjon Malaysia og administrerende direktør i Telenor Sverige.

- Nordnet har i det siste året gjennomført en rekke vellykkede produktlanseringer, lansert ny app og ny nettside, og kjøpt norske Netfonds. Vi har hatt et høyt tempo i virksomheten, men det er fremdeles mye som gjenstår. Lars-Åke har egenskapene som kreves for å ta oss til neste fase, hvor vi legger enda større vekt på den digitale brukeropplevelsen, sier Tom Dinkelspiel, styreleder i Nordnet.

- Jeg ser Nordnet som en av de sterkeste merkevarene i Norden innenfor sparing og investering, og selskapet en sterk utfordrer til de tradisjonelle bankene og pensjonsleverandørene. Jeg er stolt over å ha fått oppdraget om å lede Nordnet videre, og ser frem til å bli kjent med alle ansatte og raskt skape et klart bilde av hva som er viktig for våre kunder, sier Lars-Åke Norling.

For mer informasjon:

Elin Ljung, +46 708 66 10 40

Nordnet er en digital bank for sparing og investeringer som opererer i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Med brukervennlighet, tilgjengelighet, et bredt tilbud og lave priser, gir vi kundene våre muligheten til å nå sine ambisjoner som sparere. Besøk oss på www.nordnet.no, www.nordnetab.comwww.nordnet.se, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.