Lavere aktivitet via Internettmeglerne i april

Lavere aktivitet via Internettmeglerne i april Handelen hos de fire aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds, Stocknet og Skandiabanken, endte på 98.425 transaksjoner i april. Internettmeglerne stod for 22,33% av antall transaksjoner på Oslo Børs i april måned. Internettmeglernes handelsvolum endte på 5,0 mrd. i april, tilsvarende en andel på 4,40%. Se vedlagte tabeller for ytterligere informasjon om markedsandeler. - Sammenlignet med årets første tre måneder så ser vi en nedgang i antall transaksjoner, men nivået er fortsatt høyt sammenlignet med fjoråret, sier Salgs- og Markedssjef Lars Thorstensen i Nordnet Norge. I 2003 var gjennomsnittlig antall transaksjoner omtrent 79.500 per måned. CanArgo mest populær CanArgo er mest omsatt av enkeltaksjene, med 8.870 transaksjoner. De fem mest populære aksjene i april blant privatinvestorer var CanArgo, Ementor, Tomra, Crew Gold Corporation og Global Geo Services. CanArgo har også høyest volum av aksjene som er omsatt via Internettmeglerne. Se vedlagte tabeller for oversikt over de 10 mest populære aksjene omsatt via Internett i april. Kilde: Nordnet, Oslo Børs. For mer informasjon og ytterligere tallmateriale, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge, Telefon: 22660041 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no Nordnet Securities Bank AB er datterselskap til Nordnet AB (publ), notert på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internettmegler. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu). ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/03/20040503BIT00460/wkr0001.doc Release with tables http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/03/20040503BIT00460/wkr0002.pdf Release with tables