Nordnet i samarbeid med Infront – lanserer ny handelstjeneste for aksjer

Nordnet har inngått en samarbeidsavtale med Infront for å tilby sine mest aktive kunder den nye handelstjenesten Infront Web Trader. Tjenesten blir tilgjengelig i løpet av høsten i alle de nordiske landene der Nordnet har sin virksomhet.

Lanseringen av Infront Web Trader betyr at Nordnets egenutviklede handelsapplikasjon Wintrade fases ut. Overgangen til det nye handelssystemet starter i september og skal være klart i november. I løpet av høsten vil alle som i dag bruker Wintrade få mulighet til å teste Infront Web Trader helt gratis.

-   Nordnet ønsker å ha det beste tilbudet for sparing og investering i markedet. Hos oss skal du kunne stole på at du har tilgang til den beste og nyeste teknologien på området. Noen ganger utvikler vi tjenestene selv, mens andre ganger tilbyr vi dem via et partnerskap med ledende aktører i markedet. Med Infront Web Trader får vi tilgang til teknologi som er tilpasset dagens aktive investorer, sier Anders Skar, Norgesjef hos Nordnet.

Wintrade, Nordnets egenutviklede handelsapplikasjon, har i dag ca 4.000 brukere. Applikasjonen må lastes ned og installeres, og kan kun brukes på PC. Oppgraderingen Infront Web Trader vil bli tilgjengelig direkte fra Nordnets nettsider, krever ikke nedlastning eller installering, og fungerer både på PC og Mac.

-   Vi har hatt et langt og godt samarbeid med Nordnet, hvor de har tilbudt sine Active Trader kunder våre Infront-terminaler. Vi ser nå frem til å utvide samarbeidet, slik at Nordnet kan tilby kundene sine den mest avanserte webteknologien. Det at en av Nordens ledende digitale banker velger oss som partner ser vi som et bevis på at vår Web Trader, basert på Infronts Web Toolkit, holder høy kvalitet og møter kravene hos en av de mest krevende kundegruppene. Dette styrker Infront sin posisjon som den lendende nordiske leverandøren av markedsdata og handelsterminaler, sier Kristian Nesbak, CEO hos Infront.

For mer informasjon, kontakt:
Anders Skar, daglig leder Nordnet Norge, tel. 959 222 77
E-mail: anders.skar@nordnet.no

Nordnet er en bank for investeringer i aksjer og fond som er tilstede i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Tanken bak Nordnet er å la kundene selv ta kontroll over pengene og investeringene sine, og målet er å bli førstevalget for sparing og investering i Norden. Besøk oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.no, www.nordnet.se, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.

Tags:

Sitater

Anders Skar, Norgesjef hos Nordnet
Kristian Nesbak, CEO hos Infront.