Nordnet lanserer tre nye kostnadsfrie aksjefond!

Tidligere i sommer lanserte nettbanken Nordnet Norges første aksjefond helt uten kostnader, Nordnet Superfondet Norge. Fondet er et indeksfond som følger utviklingen til OBX-indeksen på Oslo Børs. Nå kommer tilsvarende kostnadsfrie aksjefond som følger det svenske, danske og finske aksjemarkedet.

Siden lanseringen av Superfondet Norge har over 3.000 kunder tegnet for over 100 millioner kroner i gratisfondet. Nå blir også Superfond, uten kjøps-, salgs- eller årlige forvaltningskostnader, som følger det svenske, danske og finske aksjemarkedet tilgjengelig for norske fondskunder.

- Superfondene har vært en fantastisk suksess i alle våre Nordiske markeder. Kundene elsker produktet. Det er utrolig moro å dra nytte av vår Nordiske plattform og lansere en hel Nordisk familie med Superfond, sier Anders Skar, daglig leder i Nordnet.

Superfondene tilbys kun hos Nordnet og er kostnadsfrie for kunder. Nordnet dekker alle kostnader i forbindelse med forvaltning av fondene. Nordnet tjener ingenting på fondene, men gjør dette for å lokke til seg nye kunder.

- Vi har heller valgt å bruke våre markedskroner på å lage markedets beste fondsprodukt i stedet for å kjøpe dyr reklame. Lokkeprodukter har historisk vært mer vanlig i andre bransjer enn bank- og finans, men konseptet er ikke nytt, det har for eksempel vært gratisfond i det svenske markedet i flere år, forteller Anders skar.

Superfondene Sverige, Danmark og Finland ble lansert for Nordnets kunder i respektive land tidligere i sommer. Samtlige følger lokale aksjeindekser. Det svenske superfondet følger indeksen OMXSBGI, som er et bredt indeks med ca 70 aksjer, det danske Superfondet følger OMXC20 og det finske Superfondet følger OMXH25. Fondene handles i lokal valuta (SEK, DKK og Euro) og Nordnet veksler automatisk for kundene. Når veksling skjer automatisk er forskjellen på kjøps- og salgskurs (spreaden) 0,25 prosent hver vei.

Fondsforvalter er Öhman Fonder.

For mer informasjon om Superfondene, se: www.nordnet.no/superfondet

For mer informasjon, kontakt:
Anders Skar, daglig leder, 959 222 77
E-mail: anders.skar@nordnet.no | Twitter: @AndersNordnet

Nordnet is a Nordic online bank with about 519,400 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We offer private individuals and companies services that make it possible to take control over their financial future. We target conscientious savers in the Nordic countries. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Tags: