Nordnet lanserer VoiceTrade - unikt stemmestyrt handelssystem

Nordnet lanserer VoiceTrade - unikt stemmestyrt handelssystem I dag lanserer Nordnet en unik norsk stemmestyrt tjeneste for handel med verdipapirer. Nordnets kunder kan nå legge inn sine ordre via VoiceTrade, uten telefonkø og ved å snakke direkte med et helautomatisk talesystem. Dersom man ikke befinner seg foran sin datamaskin kan man nå ringe VoiceTrade på telefon 815 58 008. VoiceTrade tar i mot ordre, gir informasjon om børsens utvikling, aksjekurser og kundens portefølje. Kundene som ringer får alltid svar umiddelbart, og kurtasjen er like lav som ved vanlig internetthandel. VoiceTrade fungerer som en megler og svarer og tolker det kunden sier, noe som gjør tjenesten veldig brukervennlig og enkel. Tjenesten er utviklet i samarbeid med Voice Provider som har utviklet en rekke ulike stemmestyrte tjenester. Oppdraget er en helhetsløsning som omfatter utvikling, drift og løpende forvaltning og kvalitetssikring av tjenesten. - Våre kunder etterspør en mulighet for enkel og rask tilgang til informasjon om sine verdipapirer, og vi lanserer nå VoiceTrade slik at våre kunder enkelt får tilgang til kursinformasjon og aksjehandel i ferien eller på reise, sier Salgs- og Markedssjef Lars Thorstensen i Nordnet Norge. VoiceTrade er en unik produktlansering innenfor verdipapirhandel i Norge. Tidligere har Nordnet lansert nyheter som online opsjonshandel og online shorthandel. - Vi ønsker å lede utviklingen av effektiv verdipapirhandel, og våre kunder skal føle seg priviligerte. Vår ambisjon er å øke servicen for våre kunder ved å kontinuerlig lansere nye produkter, sier Lars Thorstensen videre. For mer informasjon, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge Telefon: 22660041 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no Bengt Persson, VD, Voice Provider Telefon: +46 8 456 9660, E-post: bengt.persson@voiceprovider.com Nordnet Securities Bank AB er datterselskap til Nordnet AB (publ), notert på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internettmegler. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxembourg (www.eurotrade.lu). Voice Provider er markedsledende innen stemmestyrte tjenester, med kunder innen ulike bransjer i Sverige, Norge, Danmark og England. På området drift og også utvikling av stemmestyrte tjenester har Voice Provider valgt å samarbeide med CSC (Computer Sciences Corporation). CSC startet i 1959 i USA og er et av verdens ledende IT-foretak med mer enn 90 000 ansatte. Voice Provider har medarbeidere som er eksperter innenfor området stemmestyrte tjenester (talegjenkjenning, tekst-til- tale, taleverifisering). Voice Provider analyserer virksomheter, primært med omfattende kundeservice, designer, utvikler og integrerer løsninger for stemmestyrte telefonitjenester. Dessuten tar Voice Provider et helhetsansvar for drift, support og vedlikehold. Løsningene utvikler og forbedrer kundekommunikasjon for foretak og organisasjoner, samtidig som virksomheten kan effektiviseres. Voice Provider er eid av Telenor Venture II ASA, Ledstiernan, Skandia Liv samt gründerne. www.voiceprovider.com ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT00090/wkr0001.pdf