Ny unik analysetjeneste med ekte penger

I dag lanserer Nordnet analyse- og plasseringstjenesten Ekspertene. Dette er en helt ny og unik tjeneste i Norge. Nordnets kunder kan nå følge noen av Nordens mest kjente aksjeeksperter mens de forvalter 1 million kroner hver. Aksjeanalyse med ekte penger, ekte porteføljer og ekte resultater!

Nordnets kunder kan fra dag til dag, minutt til minutt, følge med på utviklingen i porteføljene og all handel som utføres, og lese ekspertenes egne kommentarer, synspunkter og forventninger til aksjemarkedet. ”Dette er et produkt vi er svært stolte av å lansere, og våre kunder har lenge etterspurt et analyseprodukt. Ved å gi tilgang til aksjeeksperter med ulik bakgrunn og med ulike plasseringsstrategier så får våre privatkunder direkte tilgang til et analyseprodukt som de ellers ikke ville fått innsikt i”, sier daglig leder Lars Thorstensen i Nordnet Norge. ”Våre eksperter vil handle med samme vilkår, med samme produkter og i samme handelstjeneste som våre kunder. Fordi alt skjer i realtid og med ekte penger mener vi dette er en troverdig tjeneste, og i motsetning til modellporteføljer der ingen handler gjennomføres, så kreves det her for eksempel at det finnes likviditet på børsen”, sier Lars Thorstensen videre. Ekspertene De norske Ekspertene er Are Slettan og Bjørn Inge Pettersen. Are Slettan er utdannet journalist og økonom. Han var blant annet med på oppstarten av Finansavisen og av iMarkedet.no, og har vært redaktør begge steder. Bjørn Inge Pettersen er utdannet økonom og har tidligere jobbet som aksjemegler og teknisk analytiker. Han driver nå et uavhengig analyseforetak, B.I. Pettersen Børsanalyser. De svenske Ekspertene er Peter Malmqvist, Roger Jansson, Bjørn Davegårdh, Anders Kjäll og Peter Benson. De danske Ekspertene er Thorleif Jackson og Lars Persson. For ytterligere informasjon, kontakt: Lars Thorstensen, Daglig leder Nordnet Norge, +47 23333009, +47 92821704, lars.thorstensen@nordnet.no