Økning i privatpersoners aksjehandel i desember

Nordnet er størst av samtlige meglerhus på Oslo Børs målt i antall transaksjoner.

Handelen hos de tre aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds og Skandiabanken, endte på 165.507 transaksjoner i desember, mot 140.357 i november. Internettmeglerne stod for 24,15% av antall transaksjoner på Oslo Børs i desember, mot 22,12% foregående måned. Internettmeglernes handelsvolum endte på 10,5 mrd. som tilsvarer en markedsandel på 5,80%. ”Interessen for Oslo Børs var fortsatt stort, og både det totale antall transaksjoner og markedsandelen for Internettmeglerne økte. Det er også lenge siden en Internettmegler var øverst på meglerstatistikkene målt i antall transaksjoner, og det setter vi stor pris på”, sier Salgs- & Markedssjef Lars Thorstensen i Nordnet Norge. Tomra mest populær i desember Tomra var mest populær av enkeltaksjene, med 15.074 transaksjoner i desember. De fem mest populære aksjene i desember blant privatinvestorer var Tomra, Frontline, Ementor, CanArgo og Jinhui. Frontline hadde størst volum av aksjene som var omsatt via Internettmeglerne. Se vedlagte tabeller for oversikt over de 10 mest populære aksjene omsatt via Internett i desember. Kilde: Nordnet, Oslo Børs. Nordnet senker prisen for aksjehandel Nordnet har gjennomført en prisreduksjon for aksjehandel via Internett fra 1. januar – og har senket sin kurtasjesats til 0,05% for alle kunder. Nordnets kunder kan også eventuelt velge Norges laveste minstekurtasje på 59 kroner (0,15%) – som er tilpasset de som handler for små beløp og ikke så ofte. For mer informasjon og ytterligere tallmateriale, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge, Telefon: 23333009 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no