Opticom bidrar til høy aktivitet blant privatpersoner på OSE

Handelen hos de tre aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds og Skandiabanken endte på 219.097 transaksjoner i november, mot 246.918 i oktober. Internettmeglerne stod for 20,84% av antall transaksjoner på Oslo Børs i november, mot 20,31% i oktober. Internettmeglernes handelsvolum endte på 19,37 mrd. i november, tilsvarende en markedsandel på 6,89%. Tilsvarende tall i oktober var 20,0 mrd og en markedsandel på 5,90%. Sammenlignet med november i fjor er økningen i antall transaksjoner 56,1%. Nordnet er største megler på Oslo Børs målt i antall transaksjoner med en markedsandel på 13,53% i november. ”Antallet handler blant privatpersoner fortsetter å være svært høyt. Det var færre selskapsrapporter i november enn i oktober, men antall handler er likevel høyt. Siste del av måneden er selvfølgelig også preget av aktiviteten i Opticom og Fast, som begge er blant de ti mest populære aksjene”, sier daglig leder Lars Thorstensen i Nordnet Norge. DNO og Opticom mest populære i november DNO var mest populær blant enkeltaksjene, med hele 23.788 transaksjoner i november. Opticom er nest mest populær med 14.754 transaksjoner, etter stor aktivitet i slutten av måneden. De ti mest populære aksjene i november blant privatinvestorer var DNO, Opticom, Tomra, Statoil, CanArgo, Blom, Pan Fish, Fast, Frontline og Birdstep. Se vedlagte tabeller for oversikt over antall transaksjoner i de mest populære aksjene omsatt via Internett i november. Kilde: Nordnet, Oslo Børs. For ytterligere informasjon, kontakt: Lars Thorstensen, Daglig leder Nordnet Norge, +47 23333009, +47 92821704, lars.thorstensen@nordnet.no [REMOVED TABLES] Se Vedlegg