Rekordsommer på Oslo Børs for privatpersoners aksjehandel

Handelen hos de tre aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds og Skandiabanken endte på 167.054 transaksjoner i juli. Tilsvarende tall var 207.064 i juni og 74.600 i juli 2004. Internettmeglerne stod for 20,98% av antall transaksjoner på Oslo Børs i juli. Tilsvarende tall var 22,55% i juni og 19,72% i juli 2004. Internettmeglernes handelsvolum endte på 12,5 mrd. i juli, tilsvarende en markedsandel på 5,80%. Tilsvarende tall i juli 2004 var 4,5 mrd. Sammenlignet med juli 2004, så økte antall transaksjoner blant privatpersoner med 124% og volum med 174%. ”Aktiviteten blant privatpersoner i juli er mer enn doblet sammenlignet med juli i fjor, og det har vært en ekstrem økning i privatpersoners aksjehandel denne sommeren”, sier daglig leder Lars Thorstensen i Nordnet Norge. Nordnet er største megler på Oslo Børs målt i antall transaksjoner med en markedsandel på 12,60% i juli. DNO mest populær i juli DNO var mest populær blant enkeltaksjene, med 12.595 transaksjoner i juli. De ti mest populære aksjene i juli blant privatinvestorer var DNO, Tomra, Crew Gold Corporation, Birdstep, Pan Fish, CanArgo, Statoil, Frontline, Blom og Global Geo Services. Se vedlagte tabeller for oversikt over antall transaksjoner i de mest populære aksjene omsatt via Internett i juli. Kilde: Nordnet, Oslo Børs. For ytterligere informasjon, kontakt: Lars Thorstensen, Daglig leder Nordnet Norge, +47 23333009, +47 92821704, lars.thorstensen@nordnet.no