Shorthandel med norske aksjer via Internett - for første gang i Norge

Shorthandel med norske aksjer via Internett - for første gang i Norge Nordnet lanserer i dag shorthandel via Internett på det norske markedet og er den første som tilbyr online shorthandel i Norge. Nordnet er igjen først ute med ett nytt produkt på det norske verdipapirmarkedet. Nordnet tilbyr shorthandel med de 25 mest likvide aksjene på Oslo Børs, og tilbyr dermed handel i aksjene som finnes i OBX-indeksen. - Online shorthandel er ett svært etterspurt produkt, og vi er stolte av å være den den første aktøren som tilbyr dette via Internett, sier Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef i Nordnet Norge. - Vi regner med at lansering av shorthandel vil føre til at vi enda raskere tar andeler fra våre konkurrenter, og at vi fortsetter å vokse på Oslo Børs, sier Lars Thorstensen. Nordnet vil i løpet av kort tid også lansere online shorthandel med svenske aksjer for sine norske kunder, og tilbudet av aksjer tilgjengelig for shorthandel vil dermed overstige 70 aksjer. For mer informasjon, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- og Markedssjef, Nordnet Norge, Telefon: 23209094 Mobil: 92821704 E-post: lars.thorstensen@nordnet.no Nordnet Norge er filial av Nordnet Securities Bank AB, datterselskap til Nordnet AB (publ), notert på Stockholmsbørsens O-liste. Nordnet er Nordens største Internettmegler. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge (www.nordnet.no), Nordnet Danmark (www.nordnet.dk) og Eurotrade Securities S.A. i Luxemburg (www.eurotrade.lu). ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/26/20030326BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/26/20030326BIT00290/wkr0002.pdf