Sterk kundevekst og nettosparing i første kvartal for Nordnet Norge

I dag publiserte Nordnet kvartalsrapport for første kvartal 2024. Spareplattformen presenterer et rekordresultat, og Nordnet Norge lever en sterk kundevekst og netto sparing i kvartalet.

For første kvartal 2024 rapporter Nordnet-konsernet inntekter på 1 263 millioner SEK og et driftsresultat på 884 millioner SEK. Kundebasen var ved utløp av mars på 1,9 millioner kunder og samlet sparekapital på 904 millarder SEK.

Nordnet Norge har i første kvartal 2024 innteker på 251 millioner SEK, en økning på 3 prosent sammenlignet med forrige kvartal og det nest høyeste kvartalsresultatet i den norske virksomheten noensinne. Den positive utviklingen skyldes sterk kundevekst, høy netto sparing og sterk handelsaktivitet.

- Nordnet Norge leverer et sterkt første kvartal med høy kundevekst og en sterk økning i netto sparing. Jeg vil takke alle våre kunder for tiliten. At Nordnets norske kunder netto sparer like mye i første kvartal 2024 som i hele 2023 tar jeg som et tegn på at mange nordmenn fortrekker Nordnet som sin plattform for sparing og investering i kombinasjon med stor interesse for aksjer og fond. Vi ser særlig en sterk vekst i vår fondsvirksomhet, noe som kompenserer for litt lavere handelsaktivitet enn samme kvartal i fjor, sier Mari Rindal Øyen, landsjef i Nordnet Norge

Høydepunkter for Nordnet Norge i kvartalet:

• Nordnet ønsket velkommen 14 300 nye norske kunder i løpet av kvartalet. Kundebasen har vokst med ti prosent siste året. Totalt antall kunder var ved utløpet av kvartalet 413 300.
  • Netto sparing på 6,7 milliarder SEK i første kvartal, dette er like høyt som nettosparingen for hele 2023. Total sparekapital er nå på 153 millarder SEK – en ny rekord.
  • Utlånsporteføljen øker med 28 prosent sammenlignet med første kvartal 2023 og er nå på 4,3 milliarder SEK.
  • Fondsinntektene øker med 26 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
  • Inntekter på 251 millioner SEK er det nest høyeste kvartalsresultatet i Nordnet Norges historie.

Høydepunkter for Nordnet-konsernet i kvartalet

• Justert driftsresultat på 884 (792) MSEK
  • Driftsinntekter på 1 263 ( 1 134) MSEK
  • Justerte driftskostnader på 353 (320) MSEK

For mer informasjon, ta kontakt med:
Mari Rindal Øyen, landsjef Nordnet Norge, telefon 92 44 27 38

Nordnet er en digital bank for sparing og investeringer som opererer i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Med brukervennlighet, tilgjengelighet, et bredt tilbud og lave priser, gir vi kundene våre muligheten til å nå sine ambisjoner som sparere. Besøk oss på www.nordnet.no, www.nordnetab.comwww.nordnet.se, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.