Stor aktivitet blant privatpersoner på Oslo Børs i oktober

Handelen hos de tre aktørene som driver med ren Internetthandel på det norske markedet, Nordnet, NetFonds og Skandiabanken endte på 246.918 transaksjoner i oktober, mot 246.673 i september. Internettmeglerne stod for 20,31% av antall transaksjoner på Oslo Børs i oktober. Internettmeglernes handelsvolum endte på 20,0 mrd. i oktober, tilsvarende en markedsandel på 5,90%. Tilsvarende tall i september var 22,3 mrd. Sammenlignet med oktober i fjor er økningen i antall transaksjoner 93%. ”Oktober var preget av store svingninger på Oslo Børs, og dette medførte spesielt at våre aktive kunder foretok mange transaksjoner på Oslo Børs. Veldig mange selskaper har også kommet med sine rapporter og dette bidrar til høy aktivitet”, sier daglig leder Lars Thorstensen i Nordnet Norge. Nordnet er største megler på Oslo Børs målt i antall transaksjoner med en markedsandel på 12,68% i oktober. DNO mest populær i oktober DNO var mest populær blant enkeltaksjene, med hele 25.364 transaksjoner i oktober. De ti mest populære aksjene i oktober blant privatinvestorer var DNO, Blom, CanArgo, Tomra, Pan Fish, Crew Gold Corp., Int. Gold Exploration, Rocksource, Statoil og Global Geo Service. Se vedlagte tabeller for oversikt over antall transaksjoner i de mest populære aksjene omsatt via Internett i oktober. Kilde: Nordnet, Oslo Børs.