Andreas Martinussen ny Nordr-sjef

Andreas Martinussen skal lede et av Skandinavias ledende boligutviklingsselskap videre.

– En engasjert og inspirerende leder som passer perfekt for oppgaven, sier styreleder Andreas Oulie.

Med nær 20 000 boliger under utvikling i Norge og Sverige er Nordr et av Skandinavias ledende boligutviklingsselskap. Tidligere Solon-sjef Andreas Martinussen er ansatt som ny konsernsjef for selskapet.

- Nordr er et av de mest spennende boligutviklingsselskapene i Skandinavia og har fortsatt et stort potensial. Dette er noe så sjeldent som et ungt selskap med lang historie, med pågangsmotet og entusiasmen til yngre selskaper og erfaringen og kunnskapen til veletablerte aktører, sier Martinussen.

Nordr ble etablert i 2020 da et konsortium bestående av Fredensborg AS og Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA og Union Real Estate Fund III Holding AS kjøpte eiendomsutviklingsvirksomheten til Veidekke AS.

Styreleder i Nordr, Andreas Oulie, mener Martinussen er rett person til rett tid:

- Vi er svært fornøyde med å få Andreas Martinussen med på laget. Han er en engasjert og inspirerende leder, har riktig bransjeerfaring og matcher ambisjonene til Nordrs eiere, sier Oulie.

Gjennom to perioder har Martinussen vært med på å bygge eiendomsutviklingsselskapet Solon, men har også fartstid fra Fredensborg Fritid, et selskap under Fredensborg-paraplyen. Han tar over etter konstituert konsernsjef, Pål Aglen, som fortsetter som administrerende direktør for Nordrs norske virksomhet når Martinussen er på plass. Endelig oppstartsdato blir avklart i naer fremtid.

Andreas Søtvedt Oulie, styreleder, +47 977 05 445

Nordr Eiendom har totalt 17 200 leiligheter under utvikling i Norge og Sverige. I alt jobber det 180 ansatte i selskapet i Norge og Sverige. Nordr eies av et konsortium bestående av Fredensborg AS, Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA og Union Real Estate Fund III Holding AS. Selskapet har kontor i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger i Norge og i Stockholm, Gøteborg og Malmø i Sverige.