Audun Blegen blir bærekraftsdirektør i Nordr

Nordr styrker sitt bærekraftsarbeid ytterligere og har ansatt Audun Blegen som bærekraftsdirektør. Blegen rapporterar till Jonas Engelblom, konserndirektør för strategi, merkevare och kommunikasjon, och tilltreder sin tjenst 1 september.

Nordr er en av Skandinavias største boligutviklere og har en tydelig strategi om å være ledende i det grønne skiftet.

- Nordr har en offensiv holdning til det grønne skiftet. Både kunder og samfunnet forventer det av oss, samtidig som vi ser at dette gir gode forretningsmuligheter og mulighet til å sikre grønn finansiering av våre prosjekter, sier konsernsjef Baard Schumann.

Nordr var tidlig ute med å ta tydelige posisjoner innenfor klima og bærekraft. Nordr var først i Sverige med å Svanemerke alle sine boliger og har allerede levert det største BREEAM-sertifiserte boligprosjektet i Norge på Nyegaardskvartalet i Oslo.

Nordr har også allerede posisjonen som Nordens ledende utvikler av boliger i massivtre, både gjennom sitt datterselskap Folkhem i Sverige og gjennom egne prosjekter. Nordr har også vært først ute i Skandinavia til å fullstendig klimarisikovurdere sin portefølje i henhold til TCFD (Task Force on Climate-related Financial Disclosures).

- Vi har etablert et solid fundament for å bruke den endringen som samfunnet står overfor på en positiv måte for selskapet. Vår ambisjon er å være et selskap som defineres av hva vi gjør og hva vi har gjort, ikke av løfter om hva som skal skje i 2050, sier Schumann.

- Nordr har etablert en solid posisjon innenfor bærekraft og er godt i gang med det grønne skiftet. Jeg gleder meg til å sette ytterligere trykk på dette arbeidet. Vår kunnskap skal nå komme både samfunnet og kunder til gode, ved at vi leverer like solid innefor klima og miljø som i øvrige deler av vår virksomhet, avslutter Audun Blegen.

For mer informasjon kontakt:

Baard Schumann, konsernsjef, +47 94 080 000, baard.schumann@nordr.com

Audun Blegen, baerekraftsdirektör, + 47 959 79 664, audun.blegen@nordreiendom.no

Jonas Engelblom, konserndirektör strategi, merkevare och kommunikasjon, +46 70 22 29 223, jonas.engelblom@nordr.se

Nordr har totalt 18.800 leiligheter under utvikling i Norge og Sverige. I alt jobber det 180 ansatte i selskapet i Norge og Sverige. Nordr eies av et konsortium bestående av Fredensborg AS, Fredensborg Bolig AS, Norwegian Property ASA og Union Real Estate Fund III Holding AS. Selskapet har kontor i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger i Norge og i Stockholm, Gøteborg og Malmø i Sverige. Baard Schumann er konsernsjef.