Nordsjös bestselgende maling for trehus har nå blitt selvrensende!

Report this content

Sol, vind, regn og ekstreme temperatursvingninger - det nordiske klimaet er tøft for huset. Med en holdbarhet på opp til 16 år, har Nordsjö One Super Tech lenge vært den foretrukne malingen for mange. Nå har malingen blitt ennå bedre, med selvrensende egenskaper, som får fasaden til å føles som ny hver dag hele året.

Å holde en fasade ren for sopp og alger og annen begroing er et stort problem i det nordiske klimaet, i tillegg til trafikkstøv og andre forurensende partikler som følger med vind og regn. En trenger ikke være ekspert for å forstå at det kreves et slitesterkt og beskyttende kvalitetsprodukt for å få et langsiktig og holdbart resultat på en malt trefasade.

Eksteriørmalingen Nordsjö One Super Tech er nettopp dette - en maling som kan gi fasaden en langvarig beskyttelse gjennom god vedheft, god dekkevne og god fargebestandighet. Holdbarheten er opp til 16 år. Takket være den nye, unike sammensetningen, har produktet nå også fått selvrensende egenskaper som bidrar til å holde overflaten ren og vakker i all slags vær året rundt. Du få en overflate som er glatt og hard, men fortsatt fleksibel.

Dette resulterer i at minimalt med skitt fester seg til overflaten, og at det som måtte feste seg for det meste vaskes vekk av regnet. Dette minsker i sin tur risikoen for sopp og alger på fasaden.

Nordsjö One Super Techs produktegenskaper:

Selvrensende
Testet i ekstremvær
Opp til 16 års holdbarhet på farge og glans
Tørker raskt, tåler regn 1 time etter påføring
Miljømerket med Svanen

For mer informasjon besøk www.nordsjo.no. Se også filmen som viser hvordan malingens selvrensende egenskaper fungerer: http://www.youtube.com/watch?v=http://youtu.be/rh3rrLEP6QY

For mer informasjon, vennligst kontakt Mette Dahl, tlf: 66 81 94 00,

e-post: mette.dahl @ akzonobel.com

Akzo Nobel Coatings AS, Postboks 565, 1411 Kolbotn

NB! Ved anvendelse av bildene skal det alltid informeres om følgende: «3D bilder fra Myresjöhu

Om Nordsjö

Nordsjö-varemerket har sitt opphav i Nordström & Sjögren AB, som startet opp virksomheten allerede i 1903. I dag er Nordsjö et av Nordens ledende og mest nyskapende varemerker. Vi har et sterkt fokus på å utvikle og fremstille produkter som ivaretar miljøet – vår ambisjon er alltid å ligge ett steg i forkant av bestemmelser og krav i samfunnet. Ved anlegget i Sege utenfor Malmö, som er Nordens største, utvikler og fremstiller vi maling, lakk, sparkel og beis for både privatforbrukere og yrkesmalere. Nordsjö er en del avAkzoNobel-konsernet, verdens største malingsleverandør.

Om AkzoNobel
AkzoNobel er verdens største malingsleverandør og en ledende produsent av spesialkjemikalier, bygglim og limsystemer. Vi forsyner bedrifts- og privatkunder verden over med nyskapende produkter og satser hardt på å utvikle bærekraftige løsninger for våre kunder. Blant våre anerkjente varemerker er Eka, International, Dulux og Sikkens. Vi er representert på Global Fortune 500-listen og blir stadig rangert som en ledende aktør innen bærekraftig utvikling. Konsernets hovedkontor ligger i Amsterdam, og vi opererer i mer enn 80 land, der våre 55 000 engasjerte medarbeidere leverer Tomorrow's Answers Today™.

Tags: