Byggmestrene støtter ID-kort

Report this content

Byggmestrene støtter ID-kort Norges Byggmesterforbund støtter loven som nå er vedtatt av Stortinget om å innføre ID-kort for blant annet byggebransjen. Loven pålegger arbeidsgivere å utstyre de ansatte med ID-kort. Samtidig pålegges arbeidstakere å vise kortet når offentlig myndighet spør om det. Byggmesterforbundet som var samlet til landsmøte i Sarpsborg 11. juni, mener ID- kort kan være et hjelpemiddel mot ulovlig og useriøs virksomhet i bransjen. Skattemyndighetene oppfordres til å følge opp lovvedtaket med intensivert kontrollvirksomhet. Norges Byggmesterforbund er tilsluttet NHO (Næringslivets Hovedorganisasjon) gjennom Byggenæringens Landsforening (BNL) . Byggmesterforbundet har 1.361 medlemmer med 8.500 ansatte. Kontaktpersoner: Formann Kjetil Eriksen, mobil 918 44 244 Adm. direktør Leif Egil Lintho, mobil 481 21 867 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/11/20040611BIT21990/wkr0008.pdf