Norlandia Oslo Airport Hotell utvider

Norlandia Hotels & Resorts sitt flyplass hotell på Gardermoen utvider med ca 1000 m² BTA og får ny konferanseavdeling, restaurant, lobbyområde samt tilhørende kontorer.

Fleksible løsninger Dette en investering vi har tro på og som vil gjøre hotellet mer attraktivt for kunder med behov for raske møter, kurs og konferanser, sier administrerende direktør i Norlandia Hotels & Resorts, Roar Ingdal. – Kravene til effektiv bruk av tid blir tøffere hver dag og flere og flere bedrifter knytter sine konferanser til Gardermoen området slik at de kan fly inn, og fly ut igjen. Utvidelsen gir i tillegg anledning til mer utstrakt bruk av bygget med fleksible arealer i lobby og restaurant. Vi vil da kunne benytte lokalene til anledninger som selskap dans og banketter, legger Ingdal til. For kunder som ankommer med bil vil det bli omlag 60 nye parkeringsplasser bak hotellet. Kurs- og konferansetilbudet styrkes - Den nye konferansefløyen utvides betraktelig og det største rommet er på 166 m² med en kapasitet på opp til 150 personer, sier prosjektansvarlig for Norlandia, viseadministrerende direktør Morten A. Kahrs. Hotellets totale konferansekapasitet blir på 225 personer fordelt på 3 møterom/saler. Arealene kan også deles inn i mindre møterom og grupperom. Alle møterom vil være utstyrt med topp moderne AV utstyr. Rask og ryddig byggeprosess Prosjektleder Sten Gunnar Torseter sier prosjektet forventes ferdigstilt i slutten av januar 2007. – Utbyggingen skal foregå i bakgrunnen av den daglige hotelldriften og vi har derfor som fokus å holde områdene ryddig samt sikre hotellets logistikkbehov. Hotellets gjester blir skjermet fra byggeplassen gjennom et nytt ankomstområde med ny inngang på husets bakside. Stilrent og solid - Vi har valgt å kle fasaden til nybygget med dansk teglstein som gir en noe røff men ren overflate, kombinert med metallplater i sink. Belysning ute og inne blir en viktig faktor i å skape en varm og innbydende stemning. Sten Gunnar Torseter fra Utstillingsplassen Eiendom AS er prosjektleder. Tegningene er utført av Thorenfeld Arkitekter AS. Seby AS er valgt som totalentreprenør.