Norse Atlantic Airways lanserer fire USA-ruter fra Oslo til rekordlave priser

Norse Atlantic Airways starter billettsalget fredag med lanseringspriser fra 995 kroner en vei. Det nye norske flyselskapet vil fly fra Oslo til New York, Los Angeles, Fort Lauderdale/Miami og Orlando. Første flygning går fra Oslo til JFK-flyplassen i New York 14. juni.

- Dette er en stor dag for alle oss i Norse og jeg vil takke alle våre fantastiske medarbeidere og støttespillere som har bidratt til at vi nå kan tilby de laveste prisene på direkteflygninger fra Norge til USA. Vi ser fram til å ønske kunder velkommen om bord i våre moderne, komfortable og mer miljøvennlige Dreamliner-fly, sier konsernsjef Bjørn Tore Larsen i Norse Atlantic Airways.

- Direkteflygninger til en lav pris er godt nytt for turistnæringen og næringslivet. Vi gjør det enkelt for enda flere amerikanske reisende å besøke Norge, noe som vil bidra til å skape nye arbeidsplasser i turistnæringen og økt verdiskaping over hele landet. I tillegg er direkteflygninger til USA positivt for norsk eksportnæring, sier Larsen.

Rutetilbud

• Flygninger fra Oslo til New York (JFK) starter 14. juni med to ukentlige avganger. Antall avganger øker til tre fra 21. juni og til daglige avganger fra 4. juli. Fra Enveispriser fra 995 kroner.

• Flygninger fra Oslo til Fort Lauderdale/Miami (FLL) starter 18. juni med tre ganger i uka. Enveispriser fra 1497 kroner.

• Flygninger fra Oslo til Orlando (MCO) starter 5. juli med tre ukentlige flygninger. Enveispriser fra 1497 kroner.

• Flygninger fra Oslo til Los Angeles (LAX) starter 9. august med tre ukentlige avganger. Enveispriser fra 1797 kroner.

Ruter fra London og Paris vil bli lansert i løpet av noen uker.

Valgfrihet

Det er viktig for å Norse å gi kundene valgfrihet og muligheten til å sette sammen en reise som er tilpasset den enkeltes behov. Vi tilbyr to kabintyper, «Economy» og «Premium». Kundene kan også velge hvilke type produkter de ønsker innenfor de ulike kategoriene «Light», «Classic» og «Plus».

Om Norse Atlantic Airways

Norse er et nytt norsk flyselskap som tilbyr komfortable langdistanseflyvninger til en god pris, primært mellom Europa og USA. Selskapet ble grunnlagt av administrerende direktør og hovedeier Bjørn Tore Larsen i mars 2021. Norse har en flåte på 15 moderne, drivstoffeffektive og mer miljøvennlige flyr av typen Boeing 787 Dreamliner som vil betjene destinasjoner som New York, Florida, Paris, London og Oslo. De første flyvningene tar av i juni. Selskapets hovedkontor er i Arendal.