- Å jobbe med hestespill blir kjempespennende!

Report this content

44 år gamle Haakon Tellmann Smerud er ansatt som ny salgs- og markedsdirektør i Norsk Rikstoto. Han kommer fra en ledende stilling i Varner-gruppen og gleder seg til å jobbe med hestespill.

Av mediesjef Magne Engebretsen, mobil 905 46 438.

- Jeg tror Norsk Rikstoto har en svært god sjanse til å vokse ytterligere. Varemerket Norsk Rikstoto har en svært høy grad av kjennskap blant befolkningen. Nå blir min jobb å være med på å gjøre spillene våre enda mer populære. Mange finner det vanskelig å spille på hest, men ved hjelp av riktig budskap og riktige produkter skal vi lykkes, tror 44-åringen fra Oslo.

Sikre distribusjonskanalene
Han ser på god distribusjon som et nøkkelord for Norsk Rikstoto i tiden som kommer:
- Jeg synes Norsk Rikstoto har en god distribusjon i dag. Det blir svært viktig for oss å beholde denne posisjonen – og aller helst få enda bedre distribusjon. Dessuten er jeg veldig opptatt av nøkkelkundebearbeiding. Både i forhold til kommisjonærene våre, som er våre viktigste utsalgspunkter, men også i forhold til hestesportens mange lojale spillere. Jeg er opptatt av at Norsk Rikstoto skal være en profesjonell organisasjon som yter god service, fastholder Haakon T. Smerud. Han kommer fra stillingen som Business development manager i Varner-gruppen – og har også bakgrunn fra Nycomed Pharma, Coop Norge og Gilde.

- Jeg har en allsidig bakgrunn og trives med å jobbe i team. Jeg ser virkelig fram til å begynne å jobbe med hestespill. Selv er jeg ingen ivrig hestespiller. Det må jeg innrømme, men det drøyer neppe lenge før jeg er ivrig hestespiller, kommenterer den nye salgs- og markedsdirektøren.

- Norsk Rikstoto står ovenfor mange utfordringer i tiden som kommer. Haakon T. Smeruds lange erfaring med salg og markedsføring i konkurranse utsatte markeder, kombinert med krav om kontinuerlig produktutvikling vil gi oss den nødvendige styrke for å løse kommende oppgaver. Hans erfaring fra bedrifter som Coop Norge AS og Gilde Norge ANS vil komme godt med i vår organisasjon. Med den sterke produkt- og bransjekunnskap vi har i Norsk Rikstoto, Haakon T. Smeruds kunnskap og erfaring innen salg og markedsføring, og det den nytilsatte direktør for informasjon og samfunnskontakt vil bringe med seg, står Stiftelsen meget godt rustet til å møte morgendagens salgs-, markeds- og posisjoneringsutfordringer, sier administrerende direktør i Norsk Rikstoto, Harald Dørum.

Haakon T. Smerud treffes på mobil 905 20 767.