Mulig å vinne 60 millioner kroner

Report this content

Ingen klarte å løse V75-rebusen på Bjerke sist lørdag. Det betyr Jackpot og kjempepenger å spille om på Leangen i Trondheim. – Det er mulig å vinne mer enn 60 millioner kroner. Tidenes største gevinst i et norsk pengespill kan bli et faktum, tror Erik Horn, salgs- og markedsdirektør i Norsk Rikstoto. Han gleder seg til lørdagens travfest og tror på storutbetaling i V75.

Han beretter hvor nær en rekordutbetaling var sist helg: - En spiller fra Kongsberg hadde to hester på kupongen i det siste V75-løpet. Om en av hestene hadde vunnet, ville spilleren kvittert ut nesten 54 millioner kroner. 7 Grey Goose var en av hestene som var markert på kupongen. Hesten avsluttet i overlydsfart, men kom en hestelengde for sent til å vinne. Nå ble det i stedet en trøstepremie på i underkant av 30 000 kroner til Kongsberg-spilleren, forteller Erik Horn. 6 565 845 ekstra i potten At ingen klarte syv riktige på Bjerke, betyr at nesten 6,6 millioner kroner overføres til lørdagens syverpott. Disse pengene skal til utbetaling og vil bli fordelt blant alle med syv riktige. I bakhånd lurer Jokerpotten på 46,5 millioner kroner. Disse pengene betales ut som bonus til den første i Norge som blir alene om å ha riktig V75-rekke på en og samme kupong. - En alenekupong lørdag vil bli verd over 60 millioner kroner. Det er klart at mange drømmer om en slik gevinst, fortsetter Erik Horn. Nye kunder V75 har opplevd en enorm vekst det siste året. Salgs- og markedsdirektøren forklarer hvorfor: - Det er selvfølgelig drømmen om den store potten som gjør at mange nye har begynt å spille V75. Det er særlig Lyntoto som har opplevd vekst. Lyntoto er hestesportens form for lotto: Maskinen velger ut hestene, og man får en herlig blanding av favoritter og lite betrodde hester. Omsetningsøkningen i V75 har kommet som følge av flere kunder. Det er en gledelig utvikling, synes Erik Horn. All spenningen på NRK2 Alle V75-løpene vises på NRK2 – som har sending fra klokka 18.00 – 18.45 lørdag kveld. - Der vil man få servert alle løpene, og det blir noen spennende reportasjer i tillegg. Innleveringsfristen for å spille V75 er som vanlig lørdag klokka 15.00. I en omgang hvor det er store penger på gang synes jeg spillerne skal satse noen kroner i Lyntoto. Ofte er det denne spilleformen som slår til når det er snakk om virkelig store premier, tipser Erik Horn. Mer info om kjempepotten får du på www.rikstoto.no