Tom Berntzen ny informasjonssjef for norsk hestesport

Report this content

Tom Berntzen er tilsatt som ny informasjonssjef for norsk hestesport. Han tiltrer stillingen i begynnelsen av januar neste år. - Dette er en veldig spennende utfordring, og jeg ser frem til å ta fatt, sier Berntzen.

Kontaktperson: Mediesjef Magne Engebretsen i Norsk Rikstoto, mobil 905 46 438. Tom Berntzen blir ny informasjonssjef for norsk hestesport. Berntzen kommer fra stillingen som direktør for innflytelse i Norges Automobil-Forbund. Han har også bred mediebakgrunn, spesielt fra NRK, hvor han har arbeidet i 27 år - sist som direktør for nyhets- og distriktsavdelingen. - Vi har lenge hatt en plan om å realisere en fellessatsing om et informasjonssenter for norsk hestesport. Vi trenger også en felles informasjonsstrategi og et felles talerør. Tom Berntzen er mannen vi har valgt til å lede dette arbeidet. Han har en bakgrunn og et kontaktnett som er nødvendig for å kunne fremme norsk hestesport og spill på hest. Stillingen er administrativt forankret i Norsk Rikstoto, og informasjonssjefen vil rapportere til administrerende direktør Arne Herberg, opplyser styreformann Mattis Asplin i NR. Ny informasjonsstrategi En av hovedoppgavene til den nye informasjonssjefen vil være å utarbeide en felles informasjonsstrategi for norsk hestesport. - Hestesporten må dra lasset sammen, og vi må ha en felles strategi med mål for hva vi vil oppnå. Dette må innarbeides i alle ledd i norsk hestesport. I tillegg ligger det veldig store muligheter i nye medier. Norsk Rikstoto ligger langt fremme teknisk, både når det gjelder distribusjon av spill og av sporten. Dette er et område som er i rivende utvikling, og det blir veldig spennende å få være med på å utvikle dette videre, sier Tom Berntzen. Hestesportens informasjonssenter En av hovedmålsettingene til de tre organisasjonene som står bak denne satsingen, Det Norske Travselskap, Norsk Rikstoto og Norsk Jockeyklub, er å få etablert et felles informasjonssenter. - Det er viktig å ha en kanal som en kan forholde seg til, både internt og eksternt. Hvordan dette informasjonssenteret vil bli er enda litt tidlig å si. Vi må gå opp løypa og lage møteplasser for de ulike delene av norsk hestesport. Det er også viktig å bygge allianser med medspillere som har innflytelse i blant annet det politiske miljøet. Det er mange oppgaver å gripe tak i, og jeg gleder meg til å ta fatt på nyåret, sier en entusiastisk Tom Berntzen.