ÅRETS FRISØR 2004 - kåring av Norges ledende hårkunstnere

ÅRETS FRISØR 2004 - kåring av Norges ledende hårkunstnere Årets Frisør 2004 kåres på grunnlag av innsendte fotoarbeider. Kreative frisører fra hele landet har sendt inn bilder til konkurransen. De prisnominerte personer og bedrifter har utmerket seg med solid fagkunnskap og evne til å formidle trender og moter. Frisørene har bokstavelig talt satt sitt preg på gatebildet i Norge. Det deles ut priser i klassene Årets Damefrisør, Årets Herrefrisør, Årets Nykommer, Årets Avant Garde, Årets Hårstylist, Årets Frisørbedrift og Årets Ærespris. Hovedprisen Årets Frisør 2004 kåres blant vinneren av Årets Damefrisør og Årets Herrefrisør. I kategoriene Årets Damefrisør og Årets Herrefrisør har man også delt opp distriktsvis, slik at det kåres regionale vinnere. Juryen i fotokategoriene har bestått av verdens kanskje fremste frisør, Trevor Sorbie, og to av Norges fremste motefotografer, Morten Qvale og Ole Musken. Det er Norges Frisørmesterforbund (NFF) i samarbeid med Frisørleverandørenes forening (FL) som for femte gang arrangerer Årets Frisør kåringen. Vinnerne utropes under en høytidelig prisfest på Radisson SAS Oslo Plaza lørdag 7. februar. Vedlegg til pressemelding: foto fra Avant Garde kategorien (høyoppløselig) Nominerte til Årets Damefrisør 2004 Region 1. Nord- og Midt-Norge Gry Celius, Klipperiet, Tromsø Catrine Henriksen, Klipperiet, Tromsø Kenneth Solbakken, Nikita Frisør/Merkur, Trondheim Region 2. Vest- og Sør-Norge Monica Johnsen, Frisørkjelleren, Randaberg Åsbjørn Kvame, Modern Design avd. Kvadrat, Sandnes Pia Kristine Moi Jacobsen, Maja's Drop In, Kristiansand Region 3. Øst-Norge Steinar Aasheim, Imitch, Geilo Grethe Helen Sagmoen, Pias Studio, Lillehammer Helene Jakobsen, Saxen Hårteam, Slemmestad Region 4. Oslo og Akershus David Wyke, Toni & Guy, Oslo Thomas Mørk, Studio Alf, Oslo Ulf Schjerpen, Podium, Oslo Nominerte til Årets Herrefrisør 2004 Region 2. Vest- og Sør-Norge Ruth F. Fosseli, J/R Intercoiffure Vestheine, Kristiansand Siv Merethe Wilhelmsen, Studio Rossebø, Haugesund Gunn Becker Meberg, Sjå å få kløpt deg, Farsund Region 4. Oslo og Akershus Tero Korkala, Toni & Guy, Oslo Rune Myrhaug, La Bionda Vest, Oslo Kirstin Arnesen, Inch Barbershop, Oslo Nominerte til Årets Nykommer 2004 Pål Landfald, Madonna Frisørene, Hamar Anette Brubak, Pontoppidan Frisør, Oslo Anneli Horsdal, Lemon Frisørdrift, Oslo Nominerte til Årets Avant Garde 2004 Olav Tryterud, Image Frisør, Hønefoss Thomas Mørk, Studio Alf, Oslo Eirik K. Thorsen, Adam og Eva, Oslo Nominerte til Årets Hårstylist 2004 Birger Løkeng, Adam og Eva Akademiet, Oslo Kirstin Arnesen, Inch Barbershop, Oslo Barbro Sørlien, Adam og Eva Akademiet, Oslo Nominerte til Årets Frisørbedrift 2004 Juryen velger en bedrift som har utmerket seg i bransjen, basert på flere kriterier for god salongdrift. Årets nominerte frisørbedrifter har solide salongkonsepter og en meget engasjert ledelse og entusiastiske medarbeidere: · Nikita · På Håret · La Bionda Vest Årets Ærespris 2004 Juryen velger en enkelt person som har utmerket seg i sitt arbeid for faget og for bransjen. Årets Frisør 2004 er et arrangement i tilknytning til messen Hår & Skjønnhet 2004, som foregår på Oslo Kongressenter samme helg som Årets Frisør-prisene deles ut på Radisson SAS Plaza Hotel. Hele frisørbransjen er samlet til det som kalles "Årets mest hårete begivenhet". Kontaktpersoner for informasjon om Årets Frisør: - Jarl Garder, tlf 23 08 79 61, mobil 90 98 23 01, e-post jarl.m.garder@nffs.no - Turid Håland, tlf 23 08 79 62, mobil 93 08 80 74, e-post turid.haland@nffs.no - Olav Eikemo, tlf. 23 08 79 63, mobil 97 74 75 20, e-post olav.eikemo@nffs.no Norges Frisørmesterforbund (NFF) samler størstedelen av landets seriøse frisørbedrifter. Omkring 1400 medlemsbedrifter tilbyr fagmessig hårpleie gjennom sine 2500 salonger. Dette gjør frisørbransjen til den største enkeltbransje i NHO målt i antall bedrifter. NFF er tilknyttet NHO gjennom Håndverksbedriftenes Landsforening. Forbundets president er John Petter Aambakk. Administrasjonen ledes av direktør Olav Eikemo. NFFs medlemsblad er FRISØR, og hjemmesiden har adresse www.nffs.no. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=33801 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/21/20040121BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/21/20040121BIT00360/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/21/20040121BIT00360/bild.html Bilde