Norges fremste frisørbedrifter er kåret

Under storstilt seremoni ble skjønnhetsbransjens fremste eksponenter kåret på Radisson SAS Plaza Hotell denne helgen. I kåringen av Årets Frisørbedrift er det de forretningsmessige kriterier som veier tyngst. Norges beste salonger leverer ikke bare flotte frisyrer, men svært solide resultater.

Årets Frisørbedrift
Det er Norges Frisørmesterforbund (NFF) og Frisørleverandørenes Forening (FL) som gjennom kåringen av Årets Frisørbedrift vil synliggjøre at det ikke er tilfeldigheter at enkelte virksomheter står frem som vinnere i en bransje der man i utgangspunktet - med samme verktøy - stiller svært likt i kampen om kundene og pengene.
I årets finale var kampen svært jevn, og Årets Frisørbedrift er en svært solid bedrift, der verdier er skapt gjennom å ha mennesker i fokus, både medarbeidere og kunder. Salongen fremstår som en ledestjerne for hvordan man med suksess kobler smart jobbing, dristighet og forståelse for markedet.
Årets Frisørbedrift 2008 er Hexagon på Lilleaker i Oslo.

Årets Frisørkonsern
Frisørbransjen er i endring. Fremveksten av større kjeder er en tydelig trend, og kåringen av Årets Frisørkonsern markerer at mange virksomheter har fått store muskler. Konsernkriteriet i denne priskategorien er minst 4 enheter og minst 30 ansatte.
Juryen vurderte konsept, markedsføring, kommunikasjon, nytenkning, kundeservice, fagutøvelse, ledelse, økonomi og internkontroll. Vinnerbedriften er særdeles gjennomført, tydelig og resultatorientert. Sterke økonomiske resultat er harde fakta, men det er de myke verdiene som skaper dem. Konsernet har oppnådd sine resultater med en helt unik bedriftskultur.
Årets Frisørkonsern 2008 er Adam og Eva (hovedkontor i Oslo)

Kåringen av Årets Frisørbedrift og Årets Frisørkonsern foregår i forbindelse med arrangementet Årets Frisør. Norges Frisørmesterforbund (NFF) står som arrangør av Årets Frisør, mens Frisørleverandørenes forening (FL) og deres medlemmer er sponsorer for prisutdelingen.