Trippel norgesmesterskap i skjønnhet

Til helgen arrangeres det tre norgesmesterskap under samme tak. NM i frisering, NM i make-up og NM i negledesign samler konkurransedeltakere og modeller fra hele landet. Arenaen er Freias gamle produksjonslokaler i Oslo, så kontrasten mellom vakre modeller og fabrikkhallen blir ekstra stor. Under NM i frisering konkurreres det i en rekke disipliner, fra Street Fashion til Brudefrisering. Man kjemper blant annet om å representere Norge under VM i Paris til høsten.

Det er virkelig fagkunnskap som imponerer når man ser detaljene i frisyrene, makeup og negler. Det krever også gode nerver å konkurrere på tid med tilskuere rundt seg. Under NM i frisering arrangeres det også skolekonkurranser, der elevene konkurrerer både individuelt og som lag. Her kan man tidlig se hvem som kanskje blir Norges fremtidige elitefrisør for kjendisene. Flere tidligere norgesmestere i frisering har siden slått seg opp som eiere av noen av Norges største frisørkjeder. Det gjelder blant andre Alf Johan Fjeld i Studio Alf, Roy Rismoen i Hairport og Vigdis Reksten i På Håret. Andre norgesmestere har hatt Kongehuset på kundelisten, så en god plassering i NM kan være inngangsbillett til mye. Norgesmesterskapene i frisering, make-up og negledesign foregår 6. og 7. februar i Fabrikkhallen på Dælenenga. Konkurransene starter kl 10 hver dag, med premieutdeling kl 16. Arrangør er Norske frisør- og velværebedrifter. Mer informasjon får man på arrangørens nettsider www.nfvb.no. Deltakerliste følger pressemeldingen.