Vakkert, inspirerende og velfrisert

Hår & Skjønnhet i Oslo Spektrum 5. og 6. februar er frisørbransjens utstillingsvindu. Messen inneholder både norgesmesterskap, show, visninger og seminarer, samt selvfølgelig utstillere som vil vise salongkundene nye og inspirerende produkter og tjenester.

Energisk på catwalken
En rekke frisørteam vil vise frem ulike fasetter i trendbildet. Spennvidden er stor, og utrykkene peker i mange retninger. Det finnes ikke lenger entydige trender, men tendenser og retninger, noe som tydelig vil bli eksemplifisert på catwalken under Hår & Skjønnhet.  Team fra Solis/Schwarzkopf, Frends/American Crew/Sexy Hair, Nikita Hair og Alex Verdini, samt På Håret med deres internasjonale stjerneskudd Peter Vonkunz Brun vil ha inspirerende oppvisninger både lørdag og søndag.

På messescenen vil det også være parade fra NM i frisering, med modellene fra konkurransene i brudefrisyre, langthårsoppsetting og Full Fashion dame/herre. Visningene er definitivt en inspirerende vitamininnsprøytning for alle besøkende, noe som i seg selv gjør messen verd et besøk.

For mer informasjon om messen Hår & Skjønnhet med NM i frisering, negledesign og make-up, se www.hogs.no

Alex Verdini show:
Kreativ leder Merete Torkildsen beskriver idéen slik;
 - Inspirasjonen er fusion, der 80-tallets syntpop kræsjer med alverikets prinser og prinsesser.  Vi skal ha fokus på styling og klipp for dame og herre, både innen alternative og trendige frisyrer. Musikk og bevegelse er sentrale elementer i showet.

Nikita Hair show:
Vinterkolleksjonen Mystique Noir har mystiske vibrasjoner inspirert av den mørke årstiden. AD Kristine Svanem og hennes team vil ha rundt 30 modeller på catwalken for å vise sine inspirasjoner;
 - Mystique Noir byr på veldig shiny hår, fokus på blankhet i håret, mange kalde farger, rødtoner, ellers helt iskalde, blonde uttrykk. Men hovedlinjen er mørke uttrykk, med en mix der det feminine møter det maskuline. Vi har hentet inspirasjon fra 60-tallets former, der Twiggy er et ikonisk eksempel på en feminitet, som vi også har trukket inn mot herresiden. Litt runde former, tøft, elegant, polert er noen stikkord.

Schwarzkopf show:
 - Vi satser tungt på Hår & Skjønnhet 2011.  Schwarzkopf Professional er verdens 3. største selskap innen profesjonell hårpleie, og det skal vi markere. Samtidig vil vi markere norgeslanseringen av label.m, og vi vil by på show og aktiviteter på standen under internasjonal ledelse. Solis Professional vil også levere show under ledelse av Dieter Kaiser, som er hovedansvarlig for Schwarzkopf Professional Essential Looks show, visninger og presentasjoner for Europa, forteller markedssjef Stig Eivind Schieldrup Tangerud hos Solis Professional.

American Crew show:
 - Vi starter på lørdag med en visning med American Crew, under ledelse av American Crews All Star Team med Jan Rønnov i spissen. Her trår vi til med ca. 30 herremodeller som vil gå på catwalken, så alle kan få med seg alle detaljer. American Crew er kjent for presisjon og godt håndverk, og vi vil vise alt fra klassiske herreklipper til den nyeste klippekolleksjonen, The Informant. Vi vil også vise litt nye herretrender på styling, som volum og krøll, forteller PR ansvarlig Jeanette Hveding.

Sexyhair:
På søndag viser Frends as det siste fra Sexyhair.
 - Sexyhair stiller med to av sine beste fra L.A., International Sales & Education Director Scott Foss, og Artistic Creative Director Rafe Hardy. De kommer til å kjøre en kombinert visning og demonstrasjon på scenen i beste Sexyhair stil, dvs. med masse energi, kreativ styling og rock’n roll klipper. Den nye klippekolleksjonen for våren 2011 vil også bli vist, legger Jeanette Hveding til.

Hår & Skjønnhet er virkelig en unik opplevelse i Skandinavia. Helgen 5. og 6. februar vil Oslo Spektrum fylles med frisører, negledesignere, stylister, make-up artister, skjønnhetsbransjens leverandører, og ikke minst et moteinteressert publikum.  Hår & Skjønnhet er en særdeles innholdsrik bransjemesse, og stedet for inspirasjon, oppdateringer og impulser innen hår- og skjønnhetspleie. Det er 19. gang Hår & Skjønnhet arrangeres, og begivenheten er blitt et begrep innen skjønnhetsbransjen. Messen er åpen fra kl. 10.00 - kl. 17.00 begge dager.

Prisfesten Årets Frisør, som er bransjens egen Oscar-forestilling, foregår i Radisson Blu Plaza Hotel lørdag 5/2 fra kl. 20.00. Programmet er som vanlig en overraskelse, men forrykende hårshow fra Norges fremste frisørteam er hva man kan forvente seg. Foruten kåring av Årets Frisør, med fire regionsvinnere, kåres det Årets Hårstylist, Årets Lærling og Årets Avant Garde. Årets Ærespris tildeles en av bransjens fremste ambassadører.

Norske frisør- og velværebedrifter er arrangør for både messen, norgesmesterskapene og Årets Frisør kåringen. Les mer på internett www.nfvb.no og www.hogs.no

Kontaktpersoner for informasjon om Hår & Skjønnhet 2011:
> Jarl M. Garder, tlf. 23 08 79 61, mobil 90 98 23 01, e-post jarl@nfvb.no
> Olav Eikemo, tlf. 23 08 79 63, mobil 97 74 75 20, e-post olav@nfvb.no
> Jan Kristian Pettersen, tlf. 23 08 79 69, mobil 99 00 89 37, e-post jankristian@nfvb.no

Norske frisør- og velværebedrifter (NFVB) er den største bransje- og arbeidsgiverorganisasjonen for frisering og annen skjønnhetspleie i Norge. 1600 medlemsbedrifter sysselsetter omlag 7.000 personer. NFVB er tilknyttet NHO gjennom NHO Håndverk. Forbundets president er Aud Schjødt Fredriksen. Administrasjonen ledes av direktør Olav Eikemo. NFVB utgir bransjetidsskriftene FRISØR og SALONG. Hjemmeside: www.nfvb.no