Norway Royal Salmon (NRS): Arctic Fish vurderer notering på Merkur Market

Arctic Fish ehf ("Arctic Fish"), et selskap eid 50% av Norway Royal Salmon (NRS), har engasjert DNB Markets, Pareto Securities og Arion Bank som finansielle rådgivere for å utrede en potensiell notering på Merkur Market. Det forventes at en notering vil finne sted innen 1. kvartal 2021.

Norway Royal Salmon har ikke til hensikt å selge noen aksjer i forbindelse med den potensielle transaksjonen, og et potensielt resultat av prosessen er at NRS overgår 50 % eierskap i Arctic Fish etter transaksjonen.

Arctic Fish er et islandsk selskap for lakseoppdrett som for tiden opererer på fem lokaliteter i tre fjorder på Vestfjordhalvøya på Island. Arctic Fish har for tiden lisenser for lakseoppdrett med en kapasitet på 11 800 tonn MTB, og søknader om ytterligere 21 100 tonn MTB. Arctic Fish forventer å slakte ca. 7 700 tonn sløyd vekt i 2020, 11 700 tonn sløyd vekt i 2021, og å gradvis øke slaktevolumene til ca. 24 000 tonn sløyd vekt i 2025, i henhold til gjeldende forretningsplan.

Kontakt oss for ytterligere informasjon:

CEO Charles Høstlund, +47 994 18 449

CFO Ola Loe, +47 911 79 411

Norway Royal Salmon ASA (NRS) konsern eier 36 085 tonn MTB for lakseoppdrett lokalisert i Troms og Finnmark. I tillegg har konsernet minoritetsandeler i 3 tilknyttede norske oppdrettsselskaper som til sammen har 11 oppdrettskonsesjoner og Arctic Fish på Island som har lisenser for 11 800 tonn MTB. NRS er et attraktivt posisjonert oppdrettsselskap som tilbyr laks til markedet gjennom eget salgsapparat. Vennligst se www.norwayroyalsalmon.com for mer informasjon.