Norway Royal Salmon (NRS): Q4 2020 trading update for Arctic Fish ehf.

Arctic Fish ehf ("Arctic Fish"), et selskap eid 50% av Norway Royal Salmon (NRS), slaktet 2 988 tonn sløyd vekt (HOG) i fjerde kvartal 2020, tilsvarende et totalt slaktevolum på 7 443 tonn (HOG) for 2020. Arctic Fish forventer å slakte ca. 12 000 tonn (HOG) i 2021, 12 100 tonn (HOG) i 2022, og gradvis øke det totale slaktevolumet til ca. 24 000 tonn (HOG) i 2025. Totale driftsinntekter var MEUR 12 i fjerde kvartal, og selskapet oppnådde en EBIT pr. kg (HOG) på EUR -0,41. Resultatet ble negativt påvirket av fallende laksepriser gjennom kvartalet. Netto rentebærende gjeld var ved utgangen av 2020 på ca. MEUR 45.

Arctic Fish fortsetter å levere lave kostnadsnivåer og oppnådde en produksjonskostnad per kg (HOG) fob slakteri på EUR 4,1. Selskapet har et mellomlangsiktig mål på EUR 3,8 pr. kg (HOG). NRS mener at den underliggende kostnadsutviklingen støtter det langsiktige potensialet til Arctic Fish, og Island som konkurransedyktig oppdrettsnasjon fremover.

Med henvisning til børsmelding fra NRS den 3. november 2020, har Arctic Fish engasjert DNB Markets, Pareto Securities og Arion Bank som finansielle rådgivere for å utrede en mulig notering på Euronext Growth. Det forventes at en notering vil finne sted i løpet 1. kvartal 2021.

Norway Royal Salmon ASA (NRS) konsern eier 36 085 tonn MTB for lakseoppdrett lokalisert i Troms og Finnmark. I tillegg har konsernet minoritetsandeler i 3 tilknyttede norske oppdrettsselskaper som til sammen har 11 oppdrettskonsesjoner og Arctic Fish på Island som har lisenser for 11 800 tonn MTB. NRS er et attraktivt posisjonert oppdrettsselskap som tilbyr laks til markedet gjennom eget salgsapparat. Vennligst se www.norwayroyalsalmon.com for mer informasjon.