Norway Royal Salmon ASA (NRS): Endring av konsernsjef

Trondheim, 30. september 2021. Konsernsjef i Norway Royal Salmon ASA (“NRS”), Charles Høstlund, trekker seg fra stillingen som konsernsjef. Klaus Hatlebrekke, for tiden konserndirektør forretningsutvikling, trer inn som midlertidig konsernsjef. Utnevnelsen gjelder fra og med i dag 30. september 2021.

Ettersom selskapet går i gang med en strategisk dialog med NTS ASA angående mulig sammenslåing  med SalmoNor, er Charles Høstlund og styret enige om at det er et naturlig tidspunkt for å bytte konsernsjef.

Charles Høstlund vil fortsette som styremedlem i Arctic Fish (Island) og tilknyttede oppdrettsselskaper i Norge. Han vil i en overgangsperiode forbli tilgjengelig for styret og ledergruppen i NRS.

“Jeg er stolt og ydmyk over å ha fått tillit til å lede selskapet i denne fasen og ser frem til å starte den strategiske dialogen mellom selskapene. Våre verdier, ansatte og investeringer danner et godt grunnlag for å realisere potensialet vårt, sier Klaus Hatlebrekke.

“Det har vært et privilegium å lede dette teamet med kollegaer de siste 7 årene. I NRS sier vi at vi er commited by name og navnet forplikter. Dette engasjementet er virkelig synlig i måten vi samhandler både i selskapet og med kunder og partnere. Jeg er stolt over det vi har utviklet, og NRS er godt posisjonert for fremtidig vekst, sier Charles Høstlund.

Jeg vil takke Charles Høstlund for engasjementet og prestasjonene og ønske ham lykke til i fremtiden, sier Helge Gåsø - styreleder i NRS.

Styreleder Helge Gåsø, +47 901 01 101

Midlertidig konsernsjef Klaus Hatlebrekke,  +47 975 16 757

Om Norway Royal Salmon:

Norway Royal Salmon ASA (NRS) konsern eier 36 085 tonn MTB for lakseoppdrett lokalisert i Troms og Finnmark og 17 800 tonn MTB for lakseoppdrett og 5 300 tonn for ørretoppdrett på Island gjennom selskapet Arctic Fish. I tillegg har konsernet minoritetsandeler i 2 tilknyttede norske oppdrettsselskaper som til sammen har 9 oppdrettskonsesjoner. NRS er et attraktivt posisjonert oppdrettsselskap som tilbyr laks til markedet gjennom eget salgsapparat. Vennligst se www.norwayroyalsalmon.com for mer informasjon.