Norway Royal Salmon ASA (NRS): Meldepliktig handel for nærstående av primærinnsider

Gåsø Næringsutvikling AS ("Gåsø Næringsutvikling") og NTS ASA ("NTS") har den 25 august 2021 gjennomført avtale, opprinnelig meldt 16. juli 2021, om salg av 1.624.607 aksjer i Norway Royal Salmon ASA ("NRS") eid av Gåsø Næringsutvikling til NTS, tilsvarende 3,72% av antall aksjer og stemmer i NRS. Etter gjennomføring av transaksjonen eier ikke Gåsø Næringsutvikling lenger aksjer i NRS. Overdragelsen er gjennomført på tilbudsprisen i det pliktige tilbudet.

I tillegg har Midt-Norsk Havbruk AS ("MNH"), et selskap heleid av NTS, i dag overført samtlige aksjer i NRS til NTS, hvilket utgjør 6.299.635 aksjer, tilsvarende 14.45% av totalt antall utestående aksjer og stemmer i NRS. Etter gjennomføring av transaksjonen vil ikke MNH lenger eie aksjer i NRS. Overdragelsen er gjennomført på tilbudsprisen og oppgjør er gjennomført i dag.

Etter gjennomføring av disse transaksjonene eier NTS 16,133,662 aksjer i NRS, tilsvarende 37% av antall aksjer og stemmer i NRS. I tillegg har NTS mottatt aksepter i det pliktige tilbudet på alle utestående aksjer i NRS, jf. egne meldinger om dette.

Gåsø Næringsutvikling og NTS er definert som nærstående foretak til styreleder og primærinnsider i NRS, Helge Gåsø.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter MAR artikkel 19. nr. 3 og verdipapirhandelloven §5-12.