Norway Royal Salmon ASA (NRS): Operasjonell og finansiell oppdatering Q1-2022

Norway Royal Salmon ASA ("NRS") publiserer rapporten for første kvartal 2022 den 25. mai 2022. I forkant av rapporten gir selskapet herved en operasjonell og finansiell oppdatering. Oppgitte tall er estimater, og endelige tall vil bli presentert i Q1-2022 rapporten.

Hovedpunkter:

- NRS estimerer en operasjonell EBIT på MNOK 115 i første kvartal 2022 på grunn av en lav prisoppnåelse i kvartalet og enkelte engangskostnader.

- NRS har i løpet av første kvartal opplevd flere biologiske utfordringer med vintersår i den norske virksomheten enn normalt. NRS har av velferdsmessige årsaker derfor valgt å fremskynde slaktingen av den berørte fisken. Dette har resultert i en lav superior-andel og lavere prisoppnåelse enn markedsprisene i kvartalet skulle tilsi.

- Basert på ovenstående reduserer NRS også estimert slaktevolum i Norge for 2022 fra 35 000 tonn til 32 000 tonn sløyd vekt.

Mer informasjon rundt dette kommer i forbindelse med presentasjon av Q1 2022.

CFO Ola Loe: +47 911 79 411

Konstituert konsernsjef Charles Høstlund: +47 994 184 49

.

Om Norway Royal Salmon ASA:

Norway Royal Salmon ASA (NRS) konsern eier 36 085 tonn MTB for lakseoppdrett lokalisert i Troms og Finnmark og 21 800 tonn MTB for lakseoppdrett og 5 300 tonn for ørretoppdrett på Island gjennom selskapet Arctic Fish. I tillegg har konsernet minoritetsandeler i to tilknyttede norske oppdrettsselskaper som til sammen har ni oppdrettskonsesjoner. NRS er et attraktivt posisjonert oppdrettsselskap som tilbyr laks til markedet gjennom eget salgsapparat.

Vennligst se www.norwayroyalsalmon.com for mer informasjon.