Norway Royal Salmon ASA (NRS): Oppdatering på myndighetsgodkjennelser relatert til fusjonen mellom Norway Royal Salmon ASA og SalMar ASA

Det vises til den foreslåtte fusjonen mellom SalMar ASA ("SalMar") og Norway Royal Salmon ASA ("NRS") ("Fusjonen") i henhold til fusjonsplan datert 30. mai 2022 ("Fusjonsplanen"). Fusjonsplanen ble godkjent av de respektive generalforsamlingene i NRS og SalMar avholdt 30. juni 2022.

Fusjonen er blant annet betinget av at alle vilkår for gjennomføring av SalMars frivillig tilbud på samtlige utstedte aksjer i NTS ASA ("NTS") ("Tilbudet"), som regulert i tilbudsdokument datert 17. mars 2022 ("Tilbudsdokumentet"), har blitt oppfylt eller endelig frafalt, eller at Tilbudet har blitt gjennomført.

Konkurransetilsynet har i dag godkjent SalMars planlagte erverv av samtlige utstedte aksjer i NTS i tråd med Tilbudet, og dermed også Fusjonen. Fusjonen og Tilbudet er imidlertid fremdeles betinget av ytterligere godkjennelser fra konkurransemyndigheter, herunder EU-kommisjonen, og at øvrige betingelser i Fusjonsplanen og Tilbudsdokumentet oppfylles.

.

Styreleder Paal Espen Johnsen: +47 484 02 000

Konsernsjef Charles Høstlund: +47 994 18 449

.

Om Norway Royal Salmon ASA:

Norway Royal Salmon ASA (NRS) konsern eier 36 085 tonn MTB for lakseoppdrett lokalisert i Troms og Finnmark og 21 800 tonn MTB for lakseoppdrett og 5 300 tonn for ørretoppdrett på Island gjennom selskapet Arctic Fish. I tillegg har konsernet minoritetsandeler i to tilknyttede norske oppdrettsselskaper som til sammen har ni oppdrettskonsesjoner. NRS er et attraktivt posisjonert oppdrettsselskap som tilbyr laks til markedet gjennom eget salgsapparat. Vennligst se www.norwayroyalsalmon.com for mer informasjon.