Norway Royal Salmon ASA (NRS): Oppstart av strategisk dialog med NTS ASA angående potensiell sammenslåing med SalmoNor

NTS ASA (“NTS”), majoritetseier i NRS, har varslet NRS om at styret har besluttet å starte en strategisk dialog mellom NTS og NRS i forhold til en potensiell sammenslåing av NRS og SalmoNor (“SalmoNor”), jf. Varselet publisert på ticker NTS samtidig med denne kunngjøringen.

SalmoNor er resultatet av den fullførte fusjonen mellom Midt-Norsk Havbruk AS og SalmoNor AS, to selskaper som er 100% eid av NTS. SalmoNor er en veldrevet, fullintegrert lakseoppdretter med egen produksjon av smolt samt majoritetseierskap i slakteri (74 %), og ligger i et attraktivt produksjonsområde i Trøndelag med solid driftsmessig og økonomisk merittliste. SalmoNor hadde gode driftsprestasjoner i løpet av første halvdel av 2021 og anslår et totalt slaktevolum i 2021 på ca. 37 000 tonn sløyd vekt (“HOG”).

NTS og NRS ser et betydelig synergipotensial ved å kombinere de to selskapene og skape en fullt integrert, storstilt lakseoppdretter med en attraktiv lisensportefølje i regioner med best resultat. Til sammen vil NRS og SalmoNor ha et slaktepotensial på ca. 100.000 HOG i Norge og forventet 24.000 tonn HOG på Island gjennom Arctic Fish. Ledelsen i begge selskapene ser klare strategiske begrunnelser og verdiskapingspotensial i å kombinere SalmoNors operasjonelle fortrinn og gode prestasjoner med NRS ’vekstmuligheter.

NRS og NTS forventer at flere detaljer rundt en potensiell transaksjonsstruktur og tidspunkt vil bli kunngjort etter hvert.

Denne informasjonen regnes som innsideinformasjon og har blitt sendt i henhold til direktivet om markedsmisbruk (MAR). Meldingen sendes på vegne av Norway Royal Salmon ASA av Bjørn Kleven, konsernregnskapssjef, kl. 14.00 CET, 30. september 2021.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Interim CEO Klaus Hatlebrekke, +47 975 16 757

CFO Ola Loe, +47 911 79 411

Norway Royal Salmon ASA (NRS) konsern eier 36 085 tonn MTB for lakseoppdrett lokalisert i Troms og Finnmark og 17 800 tonn MTB for lakseoppdrett og 5 300 tonn for ørretoppdrett på Island gjennom selskapet Arctic Fish. I tillegg har konsernet minoritetsandeler i 2 tilknyttede norske oppdrettsselskaper som til sammen har 9 oppdrettskonsesjoner. NRS er et attraktivt posisjonert oppdrettsselskap som tilbyr laks til markedet gjennom eget salgsapparat. Vennligst se www.norwayroyalsalmon.com for mer informasjon.

Denne meldingen er offentligjort i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12.