Norway Royal Salmon ASA (NRS): Siste dag i bestillingsperioden og oppdatering på antall aksepter mottatt

Det vises til NTS ASA («Tilbyderen» eller «NTS») sitt pliktige tilbud på alle utestående aksjer i Norway Royal Salmon ASA («NRS»), beskrevet i tilbudsdokumentet datert 16. juli 2021, samt endret gjennom endringsmelding offentliggjort 13. august 2021, med en tilbudspris på NOK 240 per aksje («Tilbudet»). Akseptperioden i Tilbudet utløper i dag, 26. august 2021 klokken 16:30 CEST (med forbehold om ytterligere forlengelse). Aksjeeiere som vil akseptere Tilbudet, og som ikke allerede har gjort dette, må fylle ut og sende inn akseptformularet (eng.: acceptance form) som er inkludert i Tilbudsdokumentet senest innen 16:30 (CEST) den 26. august 2021. Tilbudsdokumentet er, med forbehold om regulatoriske begrensninger i enkelte jurisdiksjoner, tilgjengelig på www.danskebank.no/NRS.

Tilbyderen har per i dag, 26 august 2021 kl [10:00] CEST mottatt aksepter for totalt 1.557.858 NRS aksjer i tilbudsperioden. Inkludert 16.133.662 NRS aksjer som NTS allerede eier, har NTS direkte eller indirekte etter dette en beholdning av totalt 17.691.520 NRS aksjer, hvilket utgjør 40.6 % av den totale aksjekapitalen og stemmerettighetene i NRS. Tallene ovenfor er ikke endelige, ettersom registrering og godkjennelse av aksepter gjennom VPS ikke er blitt fullstendig gjennomført grunnet praktiske hensyn. Helge Gåsø representerer NTS i NRS sitt styre.

Danske Bank, Norwegian Branch og Nordea Bank Abp, filial i Norge er finansielle rådgivere til Tilbyder i forbindelse med Tilbudet. Arntzen de Besche Advokatfirma AS er Tilbyders juridiske rådgiver i forbindelse med Tilbudet.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12