Norwegian Royal Salmon (NRS) – flagging

Meldepliktig handel

Trondheim, 3. april 2020

Det vises til flaggemelding av 12. februar 2020, hvor markedet ble informert om fusjonen mellom Frøy Gruppen AS (org.nr. 924 294 744) ("Frøy Gruppen") og Frøygruppen AS (org.nr 924 209 569 – tidligere Herkules Invest 316 AS) ("Frøygruppen"), et heleid datterselskap av NTS ASA ("NTS"), hvoretter NTS utsteder vederlagsaksjer til Frøy Gruppens aksjonær Gåsø Næringsutvikling AS ("Gåsø Næringsutvikling"). Som del av fusjonen overføres en aksjepost i Norway Royal Salmon ASA ("NRS"), som tidligere var eid av Gåsø Næringsutvikling.

I dag, 3. april 2020, ble fusjonen mellom Frøy Gruppen og Frøygruppen gjennomført og registrert i Foretaksregisteret. Fusjonen innebærer at Frøygruppen er eier av 6 993 188 aksjer i NRS, tilsvarende 16,05 % av de utstedte aksjene og stemmene i NRS. NTS, som eneste aksjonær i Frøygruppen, er således indirekte eier av aksjer i NRS. Gåsø Næringsutvikling eier ikke lenger aksjer i NRS.

Gåsø Næringsutvikling er kontrollert av Helge Gåsø, styreleder og primærinnsider i NRS og styremedlem og primærinnsider i NTS.

Aksjeoverføringen er forventet registrert i VPS i løpet av få virkedager.

Denne meldingen er informasjonspliktig i medhold av verdipapirhandelloven §§ 4-2 og 4-3